اخبار
 1400/01/25  تاریخ خبر
ترانزیت بیش از ۸۶ هزار تن کالا از بندر چابهار در سال ۹۹

بر اساس آخرين آمار ميزان ترانزيت خروجي از بندر چابهار در سال گذشته 6 هزار و 777 تن بوده است که توسط 274 دستگاه ناوگان باري تحت پوشش اين اداره کل انجام شده است .
مدير کل راهداري و حمل و نقل جاده اي جنوب سيستان و بلوچستان از ترانزيت 86 هزار و 43 تن کالا توسط چهار هزار و 411 دستگاه ناوگان حمل و نقل عمومي جاده اي باري از بندر چابهار در سال 99 خبر داد .

جلال الدين قادري افزود : بندر اقيانويسي چابهار به عنوان با صرفه ترين و نزديکترين مسير براي ترانزيت کالاها محسوب مي شود و اين بندر در مناسبات اقتصادي و سياسي منطقه از اهميت بسزايي برخوردار است به طوري که مي تواند علاوه بر نقش آفريني در کريدورهاي بين المللي حمل و نقل و ترانزيت ، دسترسي کشورهاي آسياي ميانه و همسايگان کشورمان را به آب هاي آزاد بين المللي فراهم کند .

مدير کل راهداري و حمل و نقل جاده اي جنوب استان سيستان و بلوچستان گفت : بر اساس آخرين آمار ميزان ترانزيت خروجي از بندر چابهار در سال گذشته 6 هزار و 777 تن بوده است که توسط 274 دستگاه ناوگان باري تحت پوشش اين اداره کل انجام شده است .

قادري ميزان ترانزيت ورودي از بندر چابهار را در سال گذشته 79 هزار و 266 تن کالا در قالب ? هزار رو 137 سفر باري عنوان کرد .

منبع: پرتال حمل ونقل