اخبار
 1400/04/13  تاریخ خبر
رشد نزدیک به ۲۴۰۰ درصدی تناژ ترانزیت خروجی از پایانه های مرزی آذربایجان غربی

بيشترين رشد تناژ ترانزيت خروجي در بين پايانه هاي مرزي متعلق به پايانه مرزي بازرگان با افزون بر 81 هزار تن و رشد 3155 درصدي نسبت به مدت مشابه سال 1399 است .
معاون حمل و نقل اداره کل راهداري و حمل و نقل جاده اي آذربايجان غربي گفت : در سه ماهه نخست امسال نسبت به مدت زمان مشابه سال گذشته رشد نزديک به 2400 درصدي تناژ ترانزيت خروجي از پايانه هاي مرزي استان را شاهد بوديم .

فروغ فاريابي گفت : در سه ماهه نخست امسال نسبت به مدت زمان مشابه سال گذشته رشد نزديک به 2400 درصدي تناژ ترانزيت خروجي از پايانه هاي مرزي استان را شاهد بوديم . با توجه به بازگشايي مرزها و انجام ترانزيت کالا با رعايت کامل پروتکل هاي بهداشتي شاهد رشد چشمگير تناژ ترانزيت ورودي و خروجي کالا در مرزهاي استان هستيم .

وي تصريح کرد: در سه ماهه نخست امسال افزون بر 108 هزار تن تناژ ترانزيت ورودي و نزديک به 91 هزار تن تناژ ترانزيت خروجي از پايانه هاي مرزي استان انجام گرفته که در مقايسه با مدت زمان مشابه سال گذشته به ترتيب بالغ بر 665 و نزديک به 2400 درصد رشد داشته است .

معاون حمل و نقل اداره کل راهداري و حمل و نقل جاده اي آذربايجان غربي افزود : بيشترين رشد تناژ ترانزيت خروجي در بين پايانه هاي مرزي متعلق به پايانه مرزي بازرگان با افزون بر 81 هزار تن و رشد 3155 درصدي نسبت به مدت مشابه سال 1399 است .

اين مقام مسئول در پايان به رشد تناژ صادرات و واردات در سه ماهه سال 1400 نسبت به مدت مشابه سال قبل آن اشاره کرد و اظهار داشت : در اين مدت رشد تناژ صادرات بالغ بر 270 درصد و رشد تناژ واردات نزديک به 439 درصد بوده است .

منبع: پرتال حمل و نقل