اخبار
 1400/05/09  تاریخ خبر
صادرات بیش از ۵۰۰ هزار تن کالا از پایانه های مرزی شمال سیستان و بلوچستان طی چهار ماهه امسال

عمليات توسعه محوطه پايانه مرزي ميلک به منظور استفاده هر چه بهتر از ظرفيت تخليه و بارگيري کاميون هاي صادراتي و ترانزيتي در مرز اين استان و کشور افغانستان و طرح توسعه سالن مسافري پايانه مرزي ميرجاوه با هدف تسهيل و سرعت بخشي به جابجايي و تردد مسافران ، ترانزيت و حمل و نقل بين المللي کالا توسط اين اداره کل در حال انجام است .
معاون حمل و نقل اداره کل راهداري و حمل و نقل جاده اي استان سيستان و بلوچستان از صادرات 572 هزار و 331 تن کالا توسط 25 هزار و 4 دستگاه ناوگان باري در چهار ماهه امسال از پايانه هاي مرزي ميلک و ميرجاوه اين استان خبر داد .

تيمور باقري اظهار داشت : 290 هزار و 777 تن کالا در اين مدت از طريق پايانه مرزي ميلک و 281 هزار و 554 تن کالا از طريق پايانه مرزي ميرجاوه صادر شده است . همچنين در اين مدت 209 هزار و 454 تن کالا با 9 هزار و 415 دستگاه از طريق پايانه هاي مرزي اين استان ترانزيت شده است .

معاون حمل و نقل اداره کل راهداري و حمل و نقل جاده اي سيستان و بلوچستان با بيان اينکه مواد غذايي ، مواد سوختي ، گاز مايع ، قير و هيدروکربن عمده کالاهاي صادراتي در چهار ماهه امسال از پايانه هاي مرزي ميرجاوه و ميلک را تشکيل مي دهند ، افزود : با توجه به اينکه مبادلات تجاري مرزي يکي از شاخص هاي اصلي در برقراري ارتباط با کشوهاي همسايه و توسعه اقتصادي منطقه اي است ، اين اداره کل به منظور افزايش داد و ستد مرزي و گسترش همکاري متقابل اقتصادي با کشورهاي افغانستان و پاکستان طرح جامع توسعه پايانه هاي مرزي را مورد توجه ويژه قرار داده است .

وي گفت : عمليات توسعه محوطه پايانه مرزي ميلک به منظور استفاده هر چه بهتر از ظرفيت تخليه و بارگيري کاميون هاي صادراتي و ترانزيتي در مرز اين استان و کشور افغانستان و طرح توسعه سالن مسافري پايانه مرزي ميرجاوه با هدف تسهيل و سرعت بخشي به جابجايي و تردد مسافران ، ترانزيت و حمل و نقل بين المللي کالا توسط اين اداره کل در حال انجام است .

باقري اصلي ترين قابليت توسعه سيستان و بلوچستان را تجارت خارجي ، ترانزيت و حمل و نقل عنوان کرد و گفت : در حال حاضر به طور متوسط روزانه 570 دستگاه کاميون در پايانه مرزي ميلک و ميرجاوه تردد مي‌نمايند که اين امر نشان از اهميت اين مرزها با وجود شيوع ويروس کرونا دارد .

منبع: پرتال حمل ونقل