اخبار
 1400/06/16  تاریخ خبر
رشد ۲۴۱ درصدی ترانزیت کالا در بندرانزلی
ترانزيت کالا در بندر انزلي و در پنج ماهه نخست امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته 241 درصد رشد داشته است و از سوي 52 درصد کشتي‌هايي که از بندر انزلي به مقاصد کشورهاي حاشيه درياي خزر رفتند، دو سر بار بودند.
براساس گزارش سازمان بنادر و دريانوردي، پنج ماهه امسال ميزان کل ترانزيت کالادر بنادر انزلي و آستارا  771 هزار تن که به تفکيک در بندر انزلي به ميزان 677 هزار تن و در بندر آستارا 94 هزار تن بوده است.

بدين ترتيب رشد 3 و 10 درصدي تخليه و بارگيري کالا به ترتيب در بنادر انزلي و آستارا ثبت شده است.

عملکرد مجتمع بندر انزلي در پنج ماهه ابتداي سال جاري در بخش صادرات کالاي غير نفتي به ميزان 153 هزار تن با رشد قابل توجه 91 درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته است که عمده اين کالاها شامل کالاي ساختماني، مواد شيميايي، پارچه و الياف و مواد معدني بوده که به ترتيب اولويت به مقاصد روسيه، قزاقستان، آذربايجان و ترکمنستان حمل شده است.

در بخش واردات و تخليه کالاي غير نفتي به ميزان 515 هزار تن بوده که از اين مقدار 363 هزار تن مربوط به کالاي اساسي (غلات)، 42 هزار تن روغن خوراکي و 95 هزار تن مربوط به چوب و تخته است و در بخش ترانزيت نيز شاهد رشد 241 درصدي هستيم که عمده کشورهاي مبدا کالا نيز به ترتيب اولويت کشورهاي روسيه، قزاقستان، آذربايجان و ترکمنستان بوده است.

به گزارش سازمان بنادر و دريانوردي، عمليات تخليه و بارگيري کانتينر پر و خالي در بنادر انزلي و آستارا در پنج ماه نخست امسال به تعداد 2 هزار و 773 TEU بوده که رشد 14 درصدي داشته است.

منبع: پايگاه خبري وزارت راه و شهرسازي