اخبار
 1400/06/16  تاریخ خبر
صادرات بیش از ۱۸۹ هزار TEU کانتینر در بندر تجاری کشور

مديرکل بنادر و دريانوردي هرمزگان با اشاره به افزايش 28 درصدي صادرات کالاهاي کانتينري از بندرشهيد رجايي در پنج ماهه سال جاري گفت: طي اين مدت 129 هزار و 189 TEU کانتينري از اين بندر به کشورهاي مقصد صادر شده است.

 عليرضا محمدي کرجي‌ران در تشريح فعاليت پنج ماهه بندر شهيد رجايي درحوزه کانتينري اظهارداشت: از ابتداي سال جاري تا پايان مردادماه 129 هزار و 189 TEU کانتينر ازبندر شهيدرجايي  صادر شده که در همسنجي با مدت مشابه سال قبل آمارها رشد 28 درصدي را نشان مي‌دهد .

وي با بيان اينکه  در ميزان واردات کالاهاي کانتينري نسبت به مدت مشابه سال گذشته(99) تغييري حاصل نشده است گفت: ميزان واردات کالاي کانتينري در بندر شهيد رجايي طي مدت ياد شده 172 هزار و 182 TEU کانتينر بوده است.

مدير منطقه ويژه اقتصادي بندر شهيدرجايي افزود: همچنين طي اين مدت به ميزان 112 هزار و 827 TEU کانتينر ترانزيت صورت گرفته که نسبت به مدت مشابه سال قبل افزايش قابل توجه 100 درصدي را نشان مي‌دهد.

محمدي کرجي‌ران اضافه کرد: در پنج ماهه نخست امسال نيز 675 کشتي کانتينري به بندر شهيد رجايي تردد داشته است که نسبت به مدت مشابه سال قبل 3 درصد افزايش به ثبت رسيده است .  

بندر شهيد رجايي به عنوان بزرگترين بندر کانتينري کشور با ظرفيت سالانه  6.5 ميليون TEU يکي از بنادر مهم منطقه بشمار مي‌آيد.

 اين بندر تجاري با دارا بودن 10 پست اسکله کانتينري در مجموع به طول 2 هزار و 500 متر با بهره‌گيري از تجهيزات پيشرفته بندري مهمترين بندر تجاري کشور و يکي از کانون‌هاي مهم تجارت دريا برد منطقه‌اي و بين المللي قلمداد مي‌شود.

منبع: تين نيوز