اخبار
 1401/01/16  تاریخ خبر
بیش از ۶۰ هزار تن کالا از پایانه های مرزی خوزستان ترانشیپ شد
مديرکل راهداري و حمل و نقل جاده اي خوزستان گفت: 60 هزار و930 تن کالا طي سيزده روز تعطلات 1401 از مرزي هاي شلمچه و چذابه ترانشيپ (حمل و نقل کالا به مقصد مياني و سپس به مقصد اصلي) شد.

 غلامعباس بهرامي نيا با بيان اينکه اين ميزان کالا توسط يک هزار و 974 دستگاه کاميون ترانشيپ شده است اظهار داشت : در بازه زماني ياد شده تعداد 27 هزار و 261 نفر از مرز شلمچه تردد داشتند که از اين ميزان 15 هزار و 40 نفر وارد و 16 هزار و 961 نفر از کشور خارج شدند.

 مديرکل راهداري و حمل و نقل جاده اي خوزستان گفت: طي اين مدت تردد تعداد چهار هزار و 55 نفر از مرز چذابه نيز به ثبت رسيد که از اين ميزان يک هزار و 513 نفر وارد و يک هزار و 669 نفر خارج شدند.

مواد غذايي ، تره بار ، مصالح ساختماني ، وسايل مکانيکي و خانگي ، لبنيات و آبزيان پرورشي ،چوب و آهن آلات از مهمترين اقلام ترانشيپ به عراق از پايانه تجاري چذابه است.

محصولات فولادي، مصالح ساختماني، سيمان و کلينکر(مواد اوليه سيمان) و قطعات نيروگاهي از محصولات ترانشيپ شده از مرزشلمچه به عراق است.

مرزهاي زميني چذابه و شلمچه و مرز دريايي خرمشهر از تير1382 پس از سرنگوني رژيم بعث عراق به تدريج براي صادرات کالا و درمهر همان سال براي عزيمت زائران عتبات عاليات بازگشايي شدند.

منبع: تين نيوز