اخبار
 1397/06/11  تاریخ خبر
بررسی چالش‌های پایانه‌های مرزی در دوران تحریم با برگزاری جلسات منطقه‌ای

  مديرکل دفتر ترانزيت و حمل‌ونقل بين‌المللي سازمان راهداري و حمل‌ونقل جاده‌اي از برگزاري جلسات منطقه‌اي با هدف بررسي چالش‌هاي پايانه‌هاي مرزي در دوران تحريم‌ با حضور مديران و نمايندگان بخش خصوصي هر منطقه خبر داد.

رضا نفيسي با اشاره به اقدامات سازمان راهداري و حمل‌ونقل جاده‌اي در خصوص مديريت پايانه‌هاي مرزي کشور اظهار داشت: در همين راستا نشست‌هاي منطقه‌اي مد نظر قرار گرفت که اولين نشست نيز با حضور مديران پايانه‌ها و بخش خصوصي شامل نمايندگان انجم شرکت‌هاي حمل‌ونقل بين‌المللي و اتاق بازرگاني در شمال شرق کشور برگزار شد.

وي افزود: در اين جلسات اثرات تحريم‌هاي خسمانه استکبار جهاني عليه نظام مقدس جمهوري اسلامي در بخش حمل‌و‌نقل جاده اي مورد بحث و بررسي قرار مي‌گيرد تا راهکارهاي لازم براي توسعه ارتباطات با کشورهاي همسايه و تسهيل تردد ناوگان باري اتخاذ شود.

حمايت سازمان از طرح‌ پيشنهادي بخش خصوصي منطقه شمال شرق

مديرکل دفتر ترانزيت و حمل‌ونقل بين‌المللي سازمان راهداري و حمل‌ونقل جاده‌اي از حمايت سازمان نسبت به طرح‌هاي پيشنهادي بخش خصوصي طي برگزاري اين جلسات خبر داد و گفت: به طور مثال يکي از پيشنهادات استفاده از مسير‌‌هاي جايگزين مانند اتصال بندر اميرآباد و انزلي به بندر اکتائو بود که بخش خصوصي ايران نسبت به واردات کشتي‌هاي رو-رو براي جابجايي کاميون‌هاي ترانزيتي اعلام آمادگي کرد.

نفيسي  در ادامه بيان داشت: آمادگي لازم براي ارائه تخفيف به ناوگان عبوري با هدف فعال‌سازي مسير پيشنهادي وجود دارد.

وي خاطرنشان کرد: مسائل فوق‌الذکر در جلسه مشترک با مقامات قزاقستان به منظور عملياتي شدن مسير مذکور مورد تاکيد قرار خواهد گرفت تا بخشي از ناوگان بين‌المللي عبوري از مسير ترکمنستان از اين مسير جابجا شوند.  

راه‌اندازي مسير جديد ترانزيتي بين ايران و افغانستان بررسي مي‌شود

مديرکل دفتر ترانزيت و حمل‌ونقل بين‌المللي سازمان راهداري و حمل‌ونقل جاده‌اي پيشنهادات ديگر را فعال کردن مسير اسلام قلعه به هرات عنوان کرد و گفت: راه‌اندازي اين مسير طي برگزاري جلسات مشترک با مقامات کشور افغانستان در هفته‌هاي پيش‌رو مورد برسي قرار خواهد گرفت.

نفيسي از احتمال برگزاري نشست منطقه‌اي غرب کشوردر دو بخش جداگانه با توجه به اهميت پايانه مرزي بازرگان با کشور ترکيه خبر داد و گفت: در اين جلسات مسائل و مشکلات مربوط به ورود و خرو ج کالا که با حضور مديران پايانه‌هاي مرزي بازرگان و لطف‌آباد   تا مورد بررسي قرار گيرند .


منبع: پايگاه خبري وزارت راه و شهرسازي