اخبار
 1397/09/13  تاریخ خبر
مشکلات بخش حمل‌و‌نقل برطرف شود

محمدرضا بهرامن، رئيس خانه معدن ايران در نامه‌اي خطاب به دبير کل اتاق بازرگاني، صنايع، معادن و کشاورزي تهران درباره اثرات منفي نرخ ارز و نحوه تخصيص از دولتي و تاثير آن بر حمل‌ونقل به‌طور مفصل توضيحاتي ارائه داد و درباره مشکلات ايجاد شده هشدار داد.

در بخشي از اين نامه آمده است: تخصيص ارز و دسته‌بندي‌هاي جناحي و نادرست با بحث نرخ تاثيرگذاري تخريبي در بدنه عوامل اقتصادي گرديد به‌طوري‌که در بخش حمل‌ونقل بين شرکت‌هاي دولتي و خصوصي اختلاف فاحش در پرداخت و دريافت ارز به وجود آمد. عدم پيش‌بيني به‌موقع و کنترل انجمن‌هاي وابسته به حمل‌ونقل براي دريافت‌ها و پرداخت‌ها بين صاحبان کالا و شرکت‌هاي حوزه حمل‌ونقل، عدم حمايت و برنامه‌ريزي دولت و انجمن‌هاي خصوصي و تخصصي در حوزه حمل‌ونقل به‌منظور ايجاد اتاق بحران به جهت مقابله با تحريم‌ها و شرايط اورژانسي در مقابل فشارهاي بين‌المللي و بالا رفتن هيجانات کاذب و تمايل زنجيره تامين به افزايش صعودي و بي‌حساب نرخ حمل‌ونقل و عوامل وابسته به آن گوياي ميزان افسارگسيختگي اين بخش استراتژيک و کليدي است.

سپس به افزايش بيش‌ازحد نرخ مصوب کرايه حمل از بندرها، اختلال در تامين به‌موقع نهاده‌ها، اخذ مبالغ اضافي توسط برخي باربري‌ها و شرکت‌هاي حمل‌ونقلي و مشکلات حمل‌ونقل ريلي در انتقال کالاها اشاره شده است.

در پايان اين نامه اين‌چنين ذکر شده است: هشدار جدي مي‌دهيم که در آينده‌اي نزديک حمل‌ونقل جاده‌اي در بخش بار، خودبه‌خود زمين‌گير خواهد شد و اين موضوع مي‌تواند فاجعه‌بار باشد، چرا که در اين صورت چند صد هزار راننده و خانواده‌هاي آنان دچار مشکل خواهند شد.

منبع : تين نيوز