اخبار
 1397/09/20  تاریخ خبر
رشد۳ درصدی تخلیه و بارگیری کالای غیرنفتی در مجتمع بندری امام

تخليه و بارگيري کالاي غيرنفتي طي هشت‌ماهه سال جاري با سه‌درصد رشد، به 17 ميليون و 409 هزار و 588 تن رسيد.

 مديرکل بنادرودريانوردي استان خوزستان و مدير منطقه ويژه اقتصادي بندر امام، ميزان تخليه و بارگيري انواع کالاي نفتي و غيرنفتي در منطقه ويژه اقتصادي بندر امام‌خميني را برابر با 28 ميليون و 725 هزار و 676 تن برشمرد و اظهار داشت: از اين ميزان، بيش از يازده ميليون و 316 هزار تن را کالاي نفتي تشکيل مي‌دهد.

عادل دريس با اشاره به جايگاه برتر اين بندر بزرگ تجاري در ترانزيت خروجي فرآورده‌هاي نفتي افزود: ترانزيت فرآورده‌هاي نفتي در بندر امام با هشت درصد رشد نسبت به مدت مشابه در سال گذشته به بيش از يک 1 ميليون و 816 هزار تن رسيده است.

مدير کل بنادرودريانوردي خوزستان، انواع کالاهاي اساسي، پودر مواد معدني، مواد شيميايي، مصالح ساختماني، آهن‌آلات، سنگ‌آهن و کالاهاي کانتينري از اهم کالاهايي برشمرد که طي بازه ي زماني مذکور در بندر تخليه‌شده است و از افزايش هفت‌درصدي ميزان تخليه کالاهاي غيرنفتي به ميزان 10 ميليون و 472 هزار تن خبر داد.

 مديرکل منطقه ويژه اقتصادي بندر امام با اشاره به نقش برجسته‌ اين مجتمع بندري در تخليه کالاهاي اساسي موردنياز به لحاظ برخورداري از مزيت کوتاهي بعد مسافت با مراکز بزرگ جمعيتي و مصرفي در نيمه غربي کشور، افزود: طي اين مدت ميزان تخليه انواع کالا هاي اساسي از جمله گندم، ذرت، کنجاله سويا، جو، شکر و روغن خوراکي در اين مجتمع بزرگ بندري با بهره‌گيري از تجهيزات پيشرفته و توان نيروهاي عملياتي کارآمد با سرعت مطلوب صورت پذيرفته است.

 دريس با اشاره به مزيت هاي حمل‌ونقل ريلي در بنادر و تلاش هاي مديران ريلي و بندري براي ارتقاي سهم حمل‌ونقل ريلي در اين زمينه، از رشدي سه‌درصدي ميزان حمل ريلي طي مدت هشت‌ماهه سال جاري به ميزان دو ميليون و 183 هزار و 934 تن خبر داد.

منبع: سازمان بنادر و دريانوردي خوزستان