اخبار
 1397/09/28  تاریخ خبر
انجام اقدامات لجستیکی توسط شرکت‌ها و انجمن‌ها

وزير راه و شهرسازي با بيان اينکه نيازمند تحول اساسي در نظام حمل و نقل هستيم گفت: در اين خصوص به جاي دولتي فکر کردن به کار و مسئوليتي که بر عهده ما است فکر مي‌کنيم.

 وزير راه و شهرسازي در مراسم گراميداشت روز حمل و نقل، راهدار، و رانندگان، پس از استماع نظرات فعالان حوزه حمل و نقل اظهار داشت: علي‌رغم برخورداري از ظرفيت و بازار، فاقد قدرت کارآمد لجستيکي هستيم.

وي افزود : به خاطر گرايش‌ها و تفکرات گوناگون با در نظر گرفتن شرايط زماني نتوانستيم از قدرت لجستيکي برخوردار شويم لذا نرخ بازدهي و قدرت تاثيرگذاري و تاثيرپذيري زيبنده نيست.

اسلامي تصريح کرد: نيازمند تحول اساسي هستيم و به ياري حق انجام مي‌شود. در اين زمينه دولتي فکر نمي‌کنيم بلکه به کار و مسئوليتي که بر عهده ماست فکر مي‌شود.

وزير راه و شهرسازي تاکيد کرد: اينکه عده‌اي در اتاق دربسته بخشنامه صادر کنند، زين پس تعطيل مي‌شود و بايد بينديشيم نياز فوري ما چيست.

اين عضو کابينه دولت دوازدهم با اشاره به لزوم ايجاد فرهنگ ميان‌بخشي بين وسايل نقليه و رانندگان تاکيد کرد: بايد يک سازمان‌دهي جديد ايجاد کنيم.

اسلامي ارتقاي ايمني و کيفيت راه‌هاي کشور را در اولويت خواند و گفت: برخي فکر مي‌کنند ايمن‌سازي فقط نصب دوربين‌هاي ثبت تخلف است اما هوشمندسازي حمل و نقل جاده‌اي علاوه بر جاده شامل ناوگان براي افزايش راندمان، ارتقاي ايمني، شناسايي گلوگاه‌ها، افزايش نرخ بازدهي و کاهش تلفات است.

وي نوسازي ناوگان را يک ضرورت دانست و تاکيد کرد: نبايد نوسازي ناوگان به صورت شتاب‌زده و با انتخاب ناوگاني مغاير با سليقه و تجارب رانندگان انجام شود. همچنين نوسازي بايد متناسب با عرضه و تقاضا در بخش بار و مسافر  باشد.

وي افزود: شرکت حمل و نقل بايد قابليت آموزش، پشتيباني، نظارت و خدمات دهي به راننده را داشته باشد و ما کمک مي‌کنيم به ياري حق اين اتفاق رخ دهد.

اسلامي از تشکيل کميته راهبري و مشورتي در سازمان راهداري و حمل و نقل جاده‌اي به منظور آسيب شناسي وضع موجود خبر داد و گفت: فهرست کردن مشکلات همراه با زمان‌بندي براي برون رفت بايد تقسيم کار و تعيين و تکليف شود تا به يک رفتار استاندارد دست يابيم.

وزير راه و شهرسازي در ادامه به لزوم توجه بر حمل بار با وزن غيرمجاز اشاره کرد و گفت: اگر تشکل‌ها در اين زمينه به خوبي مديريت کنند نه تنها دچار اعمال جريمه نمي شوند بلکه از استهلاک سنگين جاده ها به عنوان ثروت ملي جلوگيري مي‌کنند.

وي گفت: چرا بايد عده اي ديگر نيازهاي لجستيکي شرکت‌ها و انجمن‌ها را انجام دهند، و شاهد باشيم که علي‌رغم تخصيص ارز 4200 توماني به واردات لاستيک اين محصول به قيمت 4 ميليون تومان به دست مصرف‌کنندگان برسد.

اسلامي افزود: با هماهنگي وزير صمت مقرر شد ارز 4200 توماني به واردات و توليد لاستيک اختصاص يابد. همچنين دولت و بانک مرکزي متعهد شدند به وارد کنندگان لاستيک با ارز آزاد، ارز 4200 توماني در اختيار آنها قرار دهد.

اين عضو کابينه دولت يادآور شد: انتظار مي‌رود پيگيري ابطال کارت سوخت ناوگاني که بر اساس پيمايش اقدام به سوخت‌گيري نمي‌کند از سوي شرکت‌ها و انجمن ها مديريت شود.

وي خطاب به انجمن ها و شرکت ها تاکيد کرد: به جاي ايجاد دغدغه براي خود، اقدامات لجستيکي مانند تامين لاستيک را خودتان انجام دهيد و ما به عنوان دولت نيز از شما پشتيباني مي کنيم.

اسلامي وزير راه و شهرسازي در پايان از رئيس سازمان راهداري و حمل و نقل جاده اي، معاونان و مديران کل استاني خواست تا در برابر رانندگان و فعالان حوزه جاده‌اي متعهد شوند که حداکثر پشتيباني از حوزه را داشته باشند و بخش نيز متعهد شود با همدلي کمک کند يک تحول اساسي در نظام حمل و نقل ايجاد شود. تا سال آينده اين روز به معناي واقعي جشن برگزار شود.

منبع|: پايگاه خبري وزارت راه و شهرسازي