اخبار
 1397/10/02  تاریخ خبر
نشست کمیته پیگیری موافقت‌نامه ترانزیتی سه‌جانبه، ایران، هند و افغانستان

نشست کميته پيگيري موافقت‌نامه چابهار فردا (3 دي ماه) با حضور معاون امور بندري و اقتصادي سازمان بنادر و اعضاي کميته پيگيري از کشورهاي ايران، هند و افغانستان در بندر شهيد بهشتي چابهار برگزار و متن پروتکل اجرايي‌سازي موافقت‌نامه چابهار تدوين خواهد شد.
حسين شهدادي معاون بندري و اقتصادي اداره کل بنادر و دريانوردي استان سيستان و بلوچستان، گفت: کميته پيگيري موافقت‌نامه ترانزيتي سه جانبه ايران، هند و افغانستان (موافقت‌نامه چابهار) سوم دي ماه با حضور معاون امور بندري و اقتصادي و عضو هيأت عامل سازمان بنادر و دريانوردي و اعضاي کميته پيگيري از کشورهاي ايران، هند و افغانستان در بندر شهيد بهشتي چابهار برگزار خواهد شد.  

حسين شهدادي در تشريح جزئيات اين نشست افزود: مذاکرات در دو بخش فني و تخصصي برگزار و بر اساس دستور کار اجلاس؛ پيش نويس پروتکل اجرايي سازي موافقت‌نامه چابهار بررسي خواهد شد.  

معاون بندري و اقتصادي اداره کل بنادر و دريانوردي استان سيستان و بلوچستان در ادامه افزود: جمع بندي مباحث تخصصي و تهيه متن نهايي پروتکل اجرايي سازي موافقت‌نامه چابهار توسط روساي هيأت هاي مذکور از اهداف اين نشست خواهد بود.

به گزارش اداره کل بنادر ودريانوردي سيستان و بلوچستان، هيأت‌هاي اعزامي از کشورهاي هندوستان و افغانستان پس از ورود به تهران در يکم دي ماه، در روز يکشنبه (دوم دي) وارد بندر چابهار خواهند شد که پس از حضور در اجلاس و بازديد از زيرساختها، تجهيزات و اسکله‌هاي بندر شهيد بهشتي چابهار، سه‌شنبه اين بندر را به مقصد تهران ترک خواهند کرد.

منبع: پايگاه خبري وزارت راه و شهرسازي