اخبار
 1397/10/04  تاریخ خبر
تاپایان سال دوهزار کامیون تحویل متقاضیان می‌شود

تعدادي از رانندگان خودروهاي سنگين ناوگان حمل‌ونقل بين‌شهري کشور،  نسبت به تأخير در تحويل خودروهاي خود در طرح نوسازي ناوگان حمل‌ونقل جاده‌اي کشور امروز و روز گذشته، مقابل شرکت سايپاديزل تجمع کردند تا زمان تحويل خودروها بعد از چندين ماه تأخير مشخص شود.

 در اين رابطه مجيد مدني، قائم‌مقام مديرعامل در امور بازرگاني و فروش شرکت سايپاديزل گفت: در سال‌هاي گذشته در طرح‌‌هاي مختلف اقدام به ثبت‌نام از حدود سه‌هزار نفر در کلاس‌هاي مختلف خودروهاي تجاري شد که تاکنون بالغ‌بر هزار و 200 دستگاه خودرو به متقاضيان تحويل‌شده است.

قائم‌مقام مديرعامل در امور بازرگاني و فروش شرکت سايپاديزل بابيان اينکه روند تحويل اين خودروها کمي کند بوده است، افزود: يکي از عوامل اثرگذار در تأخيرها  مشکلات قطعه‌سازان و قيمت‌هاي متفاوت قطعات بوده است.

او با اشاره به تعاملات مثبت و سازنده‌اي که در تأمين تسهيلات صورت‌گرفته است، گفت: اين بخش هم موانعي را براي تحويل خودروها ايجاد کرده بود که طي جلساتي که مسئولان شرکت سايپاديزل با مسئولان بانک توسعه تعاون داشتند، مشکلات اين بخش حل‌شده و تفاهم شده تا بانک عامل پرداخت وام‌ها را با سرعت بيشتري انجام دهد.

مدني بابيان اينکه قبل از تجمعات روز گذشته و امروز شرکت سايپاديزل در تلاش براي يافتن راهي براي پاسخگويي به تعهدات خود در مقابل مشتريان بوده است، گفت: با اقدامات انجام‌شده و رفع موانع به‌زودي 430 نفر از متقاضيان براي دريافت تسهيلات به بانک معرفي مي‌شوند و اين افراد ظرف 2 الي 3 ماه آينده خودروهاي خود را تحويل خواهند گرفت.

قائم‌مقام مديرعامل در امور بازرگاني و فروش شرکت سايپاديزل بيان داشت: براين اساس امروز شماره شاسي به 61 نفر از متقاضيان اعلام شد و اين افراد پس از دريافت شماره شاسي بايد براي دريافت مرحله دوم وام خود به بانک مراجعه کنند و حداکثر ظرف 10 تا 15 روز آينده خودروهاي خود را تحويل خواهند گرفت.

او بيان داشت: در مرحله دوم يعني پنج يا 6 روز آينده دوباره شماره شاسي به 60 متقاضي ديگر اعلام مي‌شود و اين اقدام با همين روند تا اعلام شماره شاسي به 430 مشتري ادامه خواهد داشت و تمامي اين افراد بايد بعد از دريافت شماره شاسي براي دريافت وام خود به بانک مراجعه کنند.

مدني در پاسخ به اين سؤال که بقيه متقاضيان چه زماني خودروهاي خود را تحويل خواهند گرفت، بيان داشت: پس از اعمال تحريم‌هاي يک‌جانبه آمريکا عليه ايران، اروپايي‌ها تا حدودي در اجراي تعهداتشان عقب‌نشيني کرده‌اند؛ اما شرکت سايپاديزل عليرغم اين موضوع، درحال مذاکره با طرف اروپايي‌ است و اين مراودات به‌صورت کامل قطع نشده و اميدواريم تا اين شرکت اروپايي به تعهدات خود عمل کند.

او افزود: با توجه به اينکه پيش‌بيني مي‌شود شرکت اروپايي به تعهدات خود به‌طور کامل عمل نکند، مذاکراتي با يک شرکت چيني به‌عنوان شرکت جايگزين انجام‌شده است.

مدني اظهار داشت: تاکنون 1200 خودرو به مشتريان تحويل داده‌شده است و 430 دستگاه هم تحويل مي‌شود و حدود 80 دستگاه ديگر به‌زودي به اين تعداد براي تحويل به متقاضيان اضافه خواهد شد.

او گفت: بنابراين تا پايان سال حدود دوهزار خودرو از خودروهاي ثبت‌نامي در طرح ساماندهي خودروهاي فرسوده به مشتريان تحويل داده مي‌شود که ممکن است تحويل تعداد اندکي از اين خودروها به اوايل سال آينده موکول شود.

مدني در مورد قيمت تحويل خودروها گفت: کليه قطعات موردنياز تا امروز با ارز 4200 توماني وارد کشور شده است و بنابراين قيمت تمام‌شده خودرو هم با ارز مرجع محاسبه و تحويل مشتريان خواهد شد.

او در مورد قيمت خودروهايي که قرار است در آينده تحويل به مشتريان شود، گفت: در طرح ساماندهي خودروهاي فرسوده ما کاملاً هم‌راستا با دولت حرکت خواهيم کرد، بنابراين اگر دولت ارز مرجع براي واردات به ما بدهد ما هم قيمت خودرو را با همان ارز محاسبه و به مشتري تحويل خواهيم داد.

منبع: تين نيوز