اخبار
 1397/10/05  تاریخ خبر
ترمینال ریلی آستارا-آستارا سال آینده میلادی بهره برداری می شود
وزير اقتصاد و صنعت جمهوري آذربايجان گفت: عمليات احداث بارانداز و ترمينال ريلي آستارا-آستارا در خاک آستاراي ايران اواخر سال آينده ميلادي به اتمام رسيده و بهره برداري مي شود.

شاهين مصطفي اف بعدازظهر سه‌شنبه در محل هتل بين المللي اسپيناس شهرستان مرزي آستارا در جمع خبرنگاران با اشاره به مذاکرات بسيار خوب با وزير راه و شهرسازي ايران، گفت: توسعه خط ريلي بين دو کشور و سرعت بخشيدن به ادامه پروژه ريلي آستارا-آستارا در دستور کار قرار دارد. ترمينال اين خط ريلي در خاک آستاراي ايران اواخر سال آتي ميلادي به اتمام مي رسد.

وي با بيان اينکه 260 هزار تن بار ترانزيتي تاکنون از خط ريلي آستارا-آستارا جابه جا شده که نسبت به سال گذشته افزايش يافته است، گفت: کريدور شمال به جنوب رسما فعاليت خود را آغاز کرده و با اتصال خط ريلي آستارا به رشت جايگاه ويژه اقتصادي اين طرح ريلي به خوبي ديده مي شود.

مصطفي اف از مصمم بودن دو کشور براي اتصال خط ريلي آستارا به رشت خبر داد و افزود: اتصال اين خط ريلي افزايش مبادلات اقتصادي بين ايران و آذربايجان را به همراه دارد.

وزير اقتصاد و صنعت جمهوري آذربايجان با اشاره به احداث پل جاده‌اي در کنار پل ريلي آستارا و عملياتي شدن اين پروژه در سال آتي، اظهارکرد: ارتباطات ريلي و جاده‌اي در توسعه اقتصادي کشورها اثرگذار بوده و ايران و جمهوري آذربايجان تصميم قاطعي در اين زمينه دارند.

مصطفي اف به اراده سياسي و تلاش‌هاي روساي جمهور دو کشور در توسعه روابط دو جانبه در تمامي زمينه‌ها اشاره کرد و گفت: تسهيل در رفت و آمد اتباع دو کشور در دستور کار قرار دارد.

وزير اقتصاد و صنعت جمهوري آذربايجان ادامه داد: مبادله تجاري بين جمهوري اسلامي ايران و جمهوري آذربايجان در 11 ماهه گذشته ميلادي با افزايش 73 درصدي همراه بوده و اين روند صعودي در مناسبات اقتصادي ادامه دارد.

منبع: خبرگزاري مهر