اخبار
 1397/10/05  تاریخ خبر
صدور کلیه قبوض انبار به صورت الکترونیکی در بندر انزلی

مديرکل بنادر و دريانوردي استان گيلان گفت: با صدور الکترونيکي قبوض انبار، فعالان اقتصادي به سرعت مي توانند عمليات تخليه و بارگيري کالا را انجام دهند .

  حميدرضا آبايي در ديدار مشترک با ناظر گمرکات گيلان و مديرکل گمرک شهرستان بندرانزلي و رئيس اداره استاندارد اين شهرستان، اظهار داشت: با تمهيدات جديدي که صورت گرفته، کليه قبوض انبار به صورت الکترونيکي صادر و براي گمرک ارسال مي شود تا گمرک با صدور کد رهگيري موجب تسريع در فعاليتهاي تجار و فعالان اقتصادي شود .  

وي با بيان اينکه سازمان بنادر و دريانوردي و گمرک جمهوري اسلامي ايران تعامل وهمکاري مناسبي با يکديگر دارند، تصريح کرد: با صدور الکترونيکي قبوض انبار، ديگرفعالان اقتصادي با اتلاف وقت روبرو نخواهند شد .  

آبايي با بيان اينکه صدور الکترونيکي قبوض انبار در بخش کانتينري بندر شهيد رجايي به عنوان پايلوت شروع شده بود، خاطرنشان کرد: بندرانزلي به عنوان پايلوت غير کانتينري در اين بخش معرفي خواهد شد .  

وي با بيان اينکه سازمان پايانه ها، حلقه ديگري در کنار گمرک و سازمان بنادر و دريانوردي است، اذعان داشت: اگر مجموعه هاي ياد شده همکاري و تعامل مناسبي داشته باشند ديگرمعضل و اتلاف وقتي در روند امور به وجود نخواهد آمد .

همکاري بنادر استان گيلان و اوکراين  

مديرکل بنادر و دريانوردي استان گيلان تاکيد کرد: به دنبال راهکارهاي جديد هستيم تا بنادرگيلان و به خصوص بندرانزلي از رونق بيشتري برخوردار شوند و بهره وري، تجهيزات وخدمات رساني در محدوده درياي خزر افزايش پيدا کند .  

وي ساخت اسکله سرپوشيده را از برنامه هاي اداره کل بنادر و دريانوردي استان گيلان دانست و گفت: در کشورهاي CIS کشور اوکراين يکي از توليدکنندگان برتر غلات و طيور است کهبا استفاده از اين فرصت و جذب سرمايه گذاران مي توان در صادرات غلات با کشوراوکراين همکاري کرد .

  آمادگي گمرک بندر انزليبراي خدمت رساني 24 ساعته به صاحبان کالا  

ابوالقاسم يوسفي نژاد؛ ناظر گمرکات گيلان و مديرکل گمرک شهرستان بندرانزلي نيز گفت : براي صاحبان کالا هزينه تمام شده بسيار مهم است و با تدابيري که انديشه خواهد شد شاهد تسريع در امور و کاهش هزينه تمام شده براي آنها خواهيم بود .  

وي با اشاره به جلب رضايت صاحبان کالا و سرمايه گذاران ادامه داد: وظيفه ما؛ خدمت رساني سريع و دقيق به ارباب رجوع است و در همين راستا، گمرک بندرانزلي آماده خدمت رساني و ارائه تسهيلات 24 ساعته است .

منبع: سازمان بنادر و دريانوردي