اخبار
 1397/10/10  تاریخ خبر
امتناع شرکت های بیمه خارجی از بیمه ناوگان حمل و نقل بین المللی

رئيس کل بيمه مرکزي از 2000 ميليارد تومان پرداخت غير واقعي خسارت در بيمه شخص ثالث و بدنه خبر داد.

غلامرضا سليماني با بيان اينکه 20 درصد خسارت هايي که در بخش بدنه و شخص ثالث توسط شرکت هاي بيمه پرداخت مي‌شود متقلبانه و غير واقعي است، اظهار کرد: متاسفانه کلاهبرداري در زمينه بيمه نامه شخص ثالث زياد است، براي کاهش اين معضل راهکارهايي همچون صدور بيمه شخص ثالث به صورت الکترونيکي در نظر گرفته‌ايم تا  بتوانيم جلوي پرداخت خسارت‌هاي غير واقعي را بگيريم. 

وي، الکترونيکي شدن پرداخت بيمه شخص ثالت را گامي رو به جلو براي کاهش تخلف در اين زمينه برشمرد و گفت: اگر اين موضوع را به درستي صورت دهيم عملا به نفع بيمه شده و شرکت هاي بيمه خواهد بود و حق به حق دار مي رسد. 

رئيس کل بيمه مرکزي، متوسط ميزان حق بيمه اي  شخص ثالث در کشور را 590 هزار تومان اعلام کرد و گفت: با توجه به خسارتي که صنعت بيمه در بخش شخص ثالث پرداخت مي کند اين مقدار مبلغ زيادي نيست، بسياري از شرکت ها ضريب خسارت بالاي 100 در صد در بخش بيمه شخص ثالث دارند. 

وي با بيان اينکه دليل ضرردهي شرکت هاي بيمه در شخص ثالث به دليل واقعي نبودن قيمت بيمه نامه است، اظهار کرد: پرداخت هاي غير واقعي صنعت بيمه در بخش ثالث و بدنه که به 2000 ميليارد تومان مي رسد ريسک خسارت را بسيار افزايش داده است. 

سليماني، ميزان خسارت پرداخت شده شرکت هاي بيمه در بخش ثالث و بدنه را  بالغ بر 9 ميليارد تومان در سال گذشته اعلام کرد و گفت: اين مقدار عدد بالا و هزينه سنگيني است که با کاهش پرداخت هاي غير واقعي و واقعي کردن نرخ بيمه نامه شخص ثالث و بدنه مي‌توان تا حدودي ضرر شرکت هاي بيمه را جبران کرد. 

وي با بيان اينکه تحريم هاي آمريکا موجب شده تا شرکت هاي بيمه خارجي از بيمه ناوگان حمل و نقل بين المللي جمهوري اسلامي امتناع کنند، تاکيد کرد: به دليل تحريم هاي يک جانبه آمريکا عليه ايران، شرکت هاي بيمه اتکايي خارجي که بيمه شرکت هاي ايراني را قبول مي کردند به صورت يکطرفه قراردادشان را فسخ کردند که توسط بيمه مرکزي مرکزي و حساب هايي خاص ناوگان حمل و نقل بين المللي کشور، در داخل بيمه شدند. 

رئيس کل بيمه مرکزي در پاسخ به اين پرسش خبرنگار ايسنا که  چند شرکت بيمه خارجي لغو قرارداد داشته‌اند، خاطرنشان کرد: مهم نيست که چند شرکت لغو قرارداد کردند مهم اين است شرکت هاي بزرگ بيمه‌اي که با امريکايي ها کار مي کردند لغو قرار داد داشتند و  بيمه مرکزي در داخل اين معضل را حل کرده است.

منبع: خبرگزاري ايسنا