اخبار
 1397/10/10  تاریخ خبر
70 هزار راننده در نوبت پیامکی پایانه بار بندرعباس قرار دارند

داريوش باقر جوان مديرکل راهداري و حمل‌ونقل جاده‌اي هرمزگان توضيحاتي را در خصوص وضعيت پايانه بار بندرعباس و سيستم نوبت‌دهي آنلاين آن ارائه داد.

وي در پاسخ به گلايه‌هاي رانندگان در خصوص اتلاف وقت و افزايش مدت خواب کاميون‌ها در بندرعباس، گفت: سيستم نوبت‌دهي در پايانه بار بندرعباس يک سيستم پيامکي است و منظور از خواب کاميون اين نيست که راننده با کاميون خود 20 روز در پايانه بار منتظر بوده است بلکه به اين معني است که در شهر خود بوده و 20 روز براي رسيدن موعد دريافت بار صبر کرده است.

او ادامه داد: روال اين است که راننده نوبت بار را به صورت آنلاين مي‌گيرد و بر اساس ميزان باري که از پايانه خارج مي‌شود 48 ساعت قبل از موعد نوبتش، پيامکي را دريافت مي‌کند و سپس با حضور در بندرعباس بار را از پايانه به مقصد حمل مي‌کند.

وي با توضيح اين‌که اکنون نوبت‌دهي آنلاين کمي طولاني شده است، گفت: به دليل مشکلات پيش‌آمده بار گمرکي و بندري کاهش‌يافته است که اگر ترخيص کالا افزايش يابد بلافاصله اين مشکل نيز حل مي‌شود.

باقر جوان ادامه داد: راننده در شهر خود مثلاً مشهد يا شيراز نوبت مي‌زند و تا زماني که پيامکي به او اعلام شود در شهر خود مي‌تواند بارگيري داشته باشد.

وي بابيان اين‌که نزديک 70 هزار راننده در نوبت پيامکي قرار دارد، ادامه داد: در شرايط ايده‌آل اگر روزي 2 هزار بار از بندر خارج شود ماهي يک بار به کاميون‌دار مي‌رسد. اين مدت انتظار زماني مي تواند به حداقل برسد که به اندازه تمام کاميون‌هايي که نوبت مي‌زنند بار وجود داشته باشد؛ ضمن اين‌که موضوع ترخيص بار دست ما نيست و به گمرک مربوط مي‌شود.

او در خصوص چرايي افزايش تقاضاي بار از بندرعباس نيز، گفت: کرايه بندرعباس خوب است و خدماتي که ارائه مي‌شود مناسب است براي همين بيشتر رانندگان علاقه‌مند به حمل بار از اين پايانه هستند و انتظار دارند بار بگيرند. اين درحالي است که مجموعه باري که در بهترين حالت از بنادر و گمرکات بندرعباس خارج مي‌شود حدود 2 هزار تا 2 هزار و 500 تن است و در اين  شرايط اگر متقاضي زياد باشد رانندگان زمان بيشتري را منتظر مي مانند که به معناي خواب راننده نيست و اين رانندگان در شهر خود منتظر مانده‌اند.    

منبع: تين نيوز