اخبار
 1397/10/11  تاریخ خبر
تعیین تکلیف اورژانسی کالا‌های انباشته بنادر
با توجه به ضرورت بررسي ميداني مشکلات و اقدامات فوري در فرآيند ترخيص، پيشنهاد اقدام اورژانسي گمرک ­را­­­­ مهرداد جمال ارونقي معاون جديد فني و امور گمرکي مطرح و با استقبال مهدي مير اشرفي رئيس کل گمرک ايران همراه شده و قرار است رياست اين تيم را­ ارونقي ­بر عهده بگيرد.
ارونقي­­ در اين خصوص گفت: اين نخستين ­پيشنهاد کاري من به رئيس کل گمرک بود و با توجه به تأکيد معاون اول رئيس جمهور و وزير امور اقتصادي و دارايي و همچنين رئيس کل گمرک ايران مبني بر تعيين تکليف کالا‌هاي انباشته شده در بنادر، پيشنهاد شد ­تيم فني دفاتر ستادي گمرک ايران در اسرع وقت در بندر شهيد رجايي به عنوان مهم‌ترين بندر تجاري کشور استقرار داشته باشند که ­پيشنهاد بنده­ مورد استقبال و پذيرش رئيس­­ کل گمرک ايران واقع شد.
معاون فني و امور گمرکي گمرک ايران افزود: ­به همين منظور، من به همراه مديران و معاونين دفاتر ستادي از شنبه هفته آينده در گمرک شهيد رجايي حضور يافته و مشکلات و مسائل گمرک مذکور را به عنوان نمونه‌اي بارز از مشکلات گمرکات کشور مورد بررسي قرار خواهيم داد. ­
ارونقي گفت: با ­اعلام اين موضوع انتظار داريم صاحبان کالا و مراجعين هرگونه مشکلي در روند انجام تشريفات کالا‌هاي خود در همه ­رويه‌هاي گمرکي دارند به اينجانب منعکس يا در گمرک مذکور حضور داشته باشند تا به اين مشکلات رسيدگي و در صورت امکان نسبت به رفع مشکل و در غير اينصورت نسبت به پيگيري آن‌ها از مراجع ذيربط اقدام شود. ­
گفتني است؛ جمال ارونقي معاون فني و امور گمرکي گمرک ايران در دوره‌هاي پيشين، چندين سال در سمت مدير کل و معاونت امور گمرکي بندر شهيد رجايي فعاليت مي‌کرد و بيشترين تجربه کاري در بزرگ‌ترين گمرک تجاري ايران را درکارنامه کاري خود دارد.
نخستين­ پيشنهاد معاون جديد امور گمرکي در دومين ­روز کاري، نويد روز‌هاي خوبي در تصميم گيري براي صاحبان واحد‌هاي توليدي و فعالان اقتصادي را خبر مي‌دهد و با استقبال گسترده تجار، کارگزاران امور گمرکي، فعالان حوزه ترانزيت، صاحبان واحد‌هاي توليدي و ذينفعان گمرک همراه شده است.

منبع: خبرگزاري صدا وسيما