اخبار
 1397/10/15  تاریخ خبر
تکمیل زیرساخت های مرز رازی در اولویت قرار دارد

معاون حمل و نقل وزير راه و شهرسازي با اشاره به توافق روساي جمهوري ايران و ترکيه مبني بر توسعه تجارت بين دو کشور، گفت: تکميل زيرساخت هاي مرز و پايانه رازي در اولويت برنامه هاي اين وزارتخانه قرار دارد.
شهرام آدم نژاد روز پنجشنبه در حاشيه بازديد از پايانه و مرز رازي خوي افزود: مرحله اول عمليات ساخت پايانه رازي با صرف 80 ميليارد ريال هزينه به پايان رسيده و براي تکميل آن 600 ميليارد ريال اعتبار ديگر پيش بيني شده است.
وي با اشاره به افزايش روزافزون تردد مسافران دو کشور از مرز رازي، بيان کرد: زيرسازي و آسفالت هفت کيلومتر از جاده خوي - رازي با هدف تسهيل تردد مسافران تا 6 ماه آينده به پايان مي رسد.
آدم نژاد اضافه کرد: مطالعات 29 کيلومتر ديگر اين جاده به همراه تونل آن و 2 کيلومتر منتهي به مرز رازي نيز تا پايان امسال تکميل شده و به مرحله اجرا گذاشته مي شود.
معاون حمل و نقل وزير راه و شهرسازي همچنين به ساماندهي محوطه و نحوه ورود و خروج در پايانه رازي تاکيد کرد و ادامه داد: براي داشتن مرزي با مشخصات فني استاندارد و تکميل ابينه ها از تمام ظرفيت ها استفاده مي شود.
آدم نژاد در ادامه با اشاره به اولويت هاي کاري معاونت حمل و نقل وزارت راه و شهرسازي گفت: تکميل طرح هاي حمل و نقل ترکيبي، دستيابي به لجستيک نظام مند و توسعه ايمني راهها از اولويت برنامه هاي وزارت راه و شهرسازي براي رسيدن به استانداردهاي لازم است.
به گزارش ايرنا مرز زميني و ريلي رازي خوي در توسعه ارتباطات فرهنگي دو کشور نقش بسزايي دارد به طوري که در طول يکسال از اين مرز نزديک به 520 هزار مسافر تردد مي کنند.
مرز رازي خوي در فاصله 75 کيلومتري شهر خوي قرار گرفته و سومين مرز رسمي ايران با ترکيه در آذربايجان غربي است و نقش موثري در اقتصادي منطقه دارد.

منبع: خبرگزاري ايرنا