اخبار
 1397/10/15  تاریخ خبر
کشف ۲۴۷ مورد قاچاق انسان توسط ماموران گمرک

ماموران گمرک با هوشياري و رصد يک محموله تجاري موفق به کشف يک مورد قاچاق انسان شدند و با اين کشف آمار کشفيات قاچاق انسان از ابتداي سال جاري تا کنون به 247 مورد افزايش يافت .
ماموران گمرک بازرگان با هوشياري و رصد يک محموله خروجي به وسيله دستگاه ايکس ري موفق شدند يک نفر را که در ميان بار اين کاميون مخفي شده بود، شناسايي و کشف کنند. مقصد کاميون ترکيه بود و اين فرد درمحفظه بار کاميون ترک ، حامل بار کود اوره مخفي شده بود.
بنابراين گزارش ؛  با تجهيز گمرکات به دستگاههاي ايکس ري و ديگر تجهيزات کنترلي و افزايش دانش و تخصص ماموران گمرک کشفيات قاچاق انسان افزايش يافته و از ابتداي سال جاري تا کنون به  رقم247 مورد رسيده است.
 افراد کشف شده عموما  زنان و مردان تبعه کشورهاي همسايه و در ميان آنها گاهي کودکان هم مشاهده شده است. ماموران گمرک ايران در سال گذشته موفق شدند 550 کشف قاچاق انسان را به نام خود ثبت کنند.آمار ها نشان مي دهد که کشفيات قاچاق انسان در سال جاري رشد قابل توجهي داشته است.کشفيات قاچاق از سوي گمرک ايران ، اين سازمان را در صدر گمرکات موفق جهان قرار داده و توانسته در دو سال پي در پي مقام اول را در کشفيات قاچاق در جهان از آن خود کند.

منبع: گمرک نيوز