اخبار
 1397/10/20  تاریخ خبر
تخلیه و بارگیری ۱۹ میلیون تن کالای غیر نفتی
مديرکل بنادر و دريانوردي استان خوزستان گفت: بيش از 31 ميليون و 531 هزار تن انواع کالاي نفتي و غيرنفتي طي9 ماهه سال جاري در مجتمع بندري امام خميني(ره) تخليه و بارگيري شد.
 
 عادل دريس ميزان تخليه و بارگيري کالاي غيرنفتي در منطقه ويژه اقتصادي بندرامام خميني(ره) را بيش از  19 ميليون تن و کالاي نفتي را طي نه ماهه سال جاري در حدود 12 ميليون و 519 هزار تن اعلام کرد.  
وي افزود: ترانزيت فرآورده هاي نفتي در بندرامام خميني(ره) با 10 درصد رشد نسبت به مدت مشابه در سال گذشته به  حدود 2 ميليون تن رسيده است.
مديرکل بنادر و دريانوردي استان خوزستان با اشاره به تخليه بيش از 8 ميليون و 749  هزار تن انواع کالاهاي اساسي از جمله خوراک دام و نهاده کشاورزي طي مدت ياد شده از رشد  26 درصدي تخليه اين نوع کالا خبر داده است.
عادل دريس با اشاره به اهتمام دولت به تقويت و رونق صادرات غيرنفتي و پيشگامي اين مجتمع بندري در ايجاد تسهيلات و حمايت از صادرکنندگان کالاي غير نفتي اظهار داشت: در پي ايجاد تمهيدات عملياتي لازم در اين مجتمع بندري صادرات کلينکر با 88 درصد رشد به بيش از  يک ميليون و 618 هزار تن  رسيد.
يادآور مي شود منطقه ويژه اقتصادي بندر امام خميني(ره) با مساحتي معادل 11044 هکتار واقع در شمال غربي خليج فارس با ظرفيت سالانه 50 ميليون تن نقش مهمي را در زنجيره تأمين کالا و بازرگاني دريايي کشور ايفا مي کند.

منبع: سازمان بنادر و دريانوردي