اخبار
 1397/10/23  تاریخ خبر
افزایش حمل بار دربندرعباس با پلاک کامیون‌های سایر استان‌ها

مديرکل راهداري و حمل‌ونقل جاده‌اي هرمزگان گفت: در مجموع روزانه 3 هزار تا 3هزار و 500 بار در استان وجود دارد و  اين درحالي است که مجموعه ناوگان ما 4 هزار و 500  دستگاه است و شما ببينيد ايجاد تعادل در چنين فضايي چقدر سخت است.

داريوش باقر جوان  با اشاره به گلايه رانندگان در خصوص حمل بار از سوي کاميون‌هاي بومي در هرمزگان گفت: متأسفانه برخي رانندگان اعتقاد دارند که بارها را تنها ماشين‌هاي پلاک هرمزگان جابه‌جا مي‌کنند و استان‌هاي ديگر از حمل بار محروم هستند..

او ادامه داد: مي‌توانيد چند استان را در نظر بگيريد و تعداد بارنامه‌هايي که براي پلاک آن استان صادرشده و اين‌که چقدر براي استان ديگر بوده رصد کرده و سپس با استان هرمزگان مقايسه کنيد. شاهد خواهيد بود که حمل بار اين استان بيش‌تر از سوي کاميون‌هاي پلاک استان‌هاي ديگر انجام مي‌شود.

وي بابيان اين‌که متأسفانه گروه‌هايي در فضاي مجازي تشکيل‌شده است که راننده را تحريک مي‌کنند و به سمت تقاضاهاي غيرواقعي که اصلاً مشکل اصلي اين قشر نيست مي‌کشاند، ادامه داد: عمده بار از سيستم اعلام بار اعلام مي‌شود و بحث‌هاي ترخيص و محاسبات گمرکي نيز به‌زودي حل خواهد شد.

مديرکل راهداري و حمل‌ونقل جاده‌اي هرمزگان ادامه داد: گروه‌هاي اجتماعي را رصد مي‌کنيم و مي‌دانيم برخي مواقع هدفمند به استاني حمله مي‌شود با اين‌ حال حق‌وحقوق راننده براي ما مقدس است و تلاش‌ها در شبکه‌هاي اجتماعي براي انحراف راننده از مسير واقعي حقوق خود را به‌پاي رانندگان زحمت‌کش و فعالان واقعي در حمل‌ونقل نخواهيم نوشت.

او گفت: از رانندگان معترض تقاضا داريم که اول مطالعه‌اي در خصوص قوانين حمل‌ونقل داشته باشد و ببينند به چه شکل يک مدير استاني مي‌تواند خارج از قوانين عمل کند و آيا اصلاً براي او ممکن است؟ خواسته برخي دوستان اين است که قانون تجارت را زير پا بگذاريد. نمي‌شود اين قانون را زير پا گذاشت و اين قانون مسئوليت مدني حمل را به شرکت‌هاي حمل‌ونقلي مي‌دهد خارج از اين‌که اين ساختار درست است يا غلط و اين‌که برخي افراد در اين صنف مدام به شرکت‌هاي حمل‌ونقلي حمله مي‌کنند؛ من يک دستگاه مجري هستم و بايد قانون و مقررات را اعمال کنم.

او خطاب به رانندگان ادامه‌داد: اگر باري خارج از سالن اعلام بار حرکت مي‌کند آيا مي‌توانيد قوانيني را براي ما بياوريد که حتما بار بايد از سالن اعلام بار خارج شود؟ نه اين‌که خلاء قانوني وجود داشته باشد روش کار اين است. متولي حمل شرکت حمل‌ونقل است و اگر نارسايي در فرآيند حمل به وجود آيد شرکت حمل‌ونقل بايد پاسخگو باشد.

باقر جوان تصريح‌کرد: عده اي هم مي گويند بايد در تمام کشور اعلام بار واحد وجود داشته باشد نه اين‌که حرف غلطي باشد اما بايد قانوني براي آن نوشته شود و نمي‌شود با يک فرمان در گروه اجتماعي منتظر پياده شدن اين ايده‌ها بود.

وي به وضعيت پايانه بار بندرعباس اشاره کرد و گفت: اينجا مدينه فاضله نيست اما در سطح کشور اعلام بار استان و شهر بندرعباس يکي از منسجم‌ترين و بهترين‌ سالن‌هاي اعلام بار است و نمي‌شود انکار کرد. در مجموع روزانه 3 هزارتا 3هزار و 500 بار در استان وجود دارد و  اين درحالي است که مجموعه ناوگان ما 4 هزار و 500  دستگاه است و شما ببينيد ايجاد تعادل در چنين فضايي چقدر سخت است.

مديرکل راهداري و حمل‌ونقل جاده‌اي هرمزگان تصريح کرد: اگر قانون اعلام بار تغيير کرد بحث ديگري است که گمرک هم بايد در اين صورت همکاري کند؛ دروازه بندر شهيد رجايي مي‌تواند به راحتي کنترل شود و از هر ماشيني برگه اعلام خواسته شود.

باقر جوان گفت: در برابر حقوق راننده کوتاه نمي‌آييم در پايانه‌هاي بار در رده کميسيون‌هاي ويژه همکاران ما حضور دارند و هئيت حل اختلافي نيز وجود دارد و در کنار آن تلفن امداد حمل‌ونقل  وجود دارد که رانندگان در صورت مشاهده تخلفات مي‌توانند تماس بگيرند.

منبع: تين نيوز