اخبار
 1397/10/26  تاریخ خبر
بیش از 14 هزار دستگاه کامیون از مرز پلدشت عبور کرد

مدير پايانه مرزي پلدشت با بيان اينکه اين پايانه در ميان پايانه هاي مرزي استان پس از بازرگان يکي از پايانه هاي مهم زميني کشور است، گفت: در 9 ماه گذشته 14 هزار و 847 دستگاه کاميون از اين مرز عبور کرده است.


ايرج آزادي  متوسط تردد روزانه کاميون از اين مرز را 54 دستگاه عنوان کرد و افزود: در اين مدت 14 هزار و 727 دستگاه کاميون از کشور خارج شد که نسبت به مدت زمان مشابه سال قبل 39 درصد کاهش داشت.

وي ادامه داد: تعداد کاميون ورودي از طريق اين مرز نيز 120 دستگاه بود که نسبت به سال قبل 100 دستگاه بيشتر از مدت مشابه سال گذشته است.

وي از تردد 208 هزار و 126 مسافر طي 9 ماه گذشته از طريق اين پايانه خبر داد و بيان کرد: ميانگين تردد روزانه مسافر از اين مرز 754 نفر بوده و از رشد 78درصدي نسبت به مدت زمان مشابه سال گذشته برخوردار است.

به گزارش ايرنا، آذربايجان غربي علاوه بر مرز مشترک با نخجوان در پلدشت و شمال عراق در تمرچين تنها استان کشورمان است که با ترکيه از طريق مرز بازرگان، رازي خوي و سرو اروميه مرز زميني دارد.

پايانه مرزي پلدشت از شاهراه‌هاي کم‌نظير جمهوري اسلامي ايران در دستيابي به بازارهاي آسياي ميانه از طريق آذربايجان‌غربي به شمار مي رود.

اين پايانه در 47 کيلومتري غرب ماکو و در جوار رودخانه مرزي ارس قرار دارد و حدود 40 سال از فعاليت رسمي آن مي‌گذرد.


منبع: خبرگزاري ايرنا