اخبار
 1397/11/17  تاریخ خبر
نابودی ترانزیت در مرزهای شرقی ایران

يک فعال بخش ترانزيت از آن‌چه به زعم او نابودي ترانزيت ايران در حوزه شرق کشور است، خبر داد.

 بر اساس آن‌چه اين راننده ترانزيت در شبکه‌هاي اجتماعي بيان کرده است، کشورهاي همسايه به خصوص همسايگان شرقي ايران، حمايت‌هاي گسترده‌اي از ناوگان ترانزيتي خود انجام داده و در همين راستا، سخت‌گيري‌هايي نيز براي ناوگان ديگر کشورها از جمله ايران اعمال مي‌کنند.

اين فعال بخش ترانزيت از مسئولان درخواست کرد: براي ايجاد فضاي برابر رقابتي بين ناوگان ترانزيتي ايران و ديگر کشورها، اقدامات حمايتي مشابه انجام دهند.

وي افزود: يکي از اين اقدامات مي‌تواند ممانعت از ورود خودروهاي خالي ترکمنستان به کشورمان باشد و يا در صورت ورود خالي به کشور، حداقل اين محدوديت براي آنان اعمال شود که فقط بار کشور خودشان را حمل کنند.

به گفته اين راننده، در حال حاضر بخش زيادي از بار از مبدا ايران به مقصد ازبکستان و ... توسط ناوگان ترکمنستان حمل مي‌شود که اين امر فعاليت فعالان ترازيت در حوزه شرق کشور را با مشکل مواجه کرده و حتي به ورطه نابودي کشانده است.

اين اظهارات در حالي مطرح مي‌شود که برخي مسئولان کشورمان اعلام کرده‌اند با وجود تحريم‌ها و اعمال فشار و محدوديت آمريکا به برخي از کشورهاي منطقه، اقدامات و هماهنگي‌هاي صورت گرفته از مسئولان موجب شده آمار ترانزيت افزايش يابد.

منبع: تين نيوز