اخبار
 1397/11/18  تاریخ خبر
باید با ایجاد نظام "بسته‌بندی" در مرزها از صادرات فله ای کالاها جلوگیری کنیم
وزير راه و شهرسازي گفت: بايد با ايجاد نظام "بسته بندي" در مرزهاي کشور از صادرات فله اي کالاها جلوگيري کنيم.
محمد اسلامي در جلسه شوراي اداري استان کرمانشاه که در محل پايانه مرزي خسروي برگزار شد، با تبريک چهلمين سال پيروزي انقلاب اسلامي اظهار کرد: افتخار داريم در چهلمين سال پيروزي انقلاب شاهد پيشرفت هايي باشيم که با ايمان راسخ مردم و ايستادگي و حضور همه جانبه آنها در همه عرصه‌هاي کشور به دست آمده است.

وي افزود: امروز کشور ايران در اوج اقتدار خود قرار دارد و اين را مي توان از عصبانيت دشمنان متوجه شد.

اسلامي به جنگ اقتصادي دشمن عليه کشورمان اشاره کرد و افزود: هدف از اين جنگ اقتصادي که با عمليات رواني گسترده همراه است، روي کار آوردن يک سيستم و نظام سلطه هميشگي و خاتمه دادن به جريان انقلاب است.

وي به مزاحمت هاي دشمنان در طول دهه‌هاي گذشته اشاره کرد و افزود: دشمن با تمام توان خود به اشکال گوناگون انواع مزاحمت را براي انقلاب ما ايجاد کرده، اما در چهلمين سال پيروزي انقلاب شاهد شکست همه آنها هستيم. اگرچه براي اين شکست هزينه داديم و در پيشرفت به تأخير افتاديم، اما همچنان با اقتدار به راه خود ادامه مي دهيم.

 وزير راه و شهرسازي بيان دستاوردها و پيشرفت هاي انقلاب اسلامي را مصداق بارز شکرگزاري دانست و تصريح کرد: در چنين ايامي بايد با مردم ميثاق ببنديم که که جانانه و خالصانه و صادقانه به وظايف خود عمل کنيم

وي در ادامه به مرزي بودن استان کرمانشاه اشاره کرد و افزود: مرز فرصت طلايي براي شکوفايي اقتصاد اين استان است و بايد از اين ظرفيت و فرصت به نحو ارزشمندي استفاده کرد.

اسلامي تصريح کرد: از اولويت‌هاي ما توسعه تبادلات تجاري و اقتصادي و نيز جذب سرمايه گذار براي ايجاد قابليت جهت توسعه تبادلات تجاري در مرز است.

وي تاکيد کرد: اعتقاد دارم در پايانه ها و نقاط مرزي بايد فرصت هاي سرمايه گذاري به وجود بياوريم و کالايي که قرار است به کشورهاي همسايه صادر شود، با ايجاد يک نظام بسته بندي عالي به شکلي فاخر صادر شود.

اسلامي افزود: بايد فرصت فرآوري کالاها و محصولات را نيز در مرزها را به وجود بياوريم و با اين کار هم ايجاد اشتغال کرده و هم ارزش افزوده کالاهاي خود را افزايش دهيم و از ارسال فله اي کالاها جلوگيري شود.

وي افزود: براي پايداري در بازار عراق بايد با ايجاد نظام کنترلي و استاندارد کالاي با کيفيت صادر کنيم. همچنين بايد براي محصولات خود برندسازي و اعتماد سازي کرده و با اين کار کيفيت تبادلات خود را ارتقا دهيم.

اسلامي تاکيد کرد: نبايد به مرز تنها به عنوان يک گذرگاه نگاه کنيم، زيرا اين نوع نگاه ما را به جايي نخواهد رسانيد. بايد بتوانيم با ايجاد ظرفيت سازي و پاي کار آوردن بخش خصوصي تغيير و تحولات لازم را در مرزها ايجاد کرده و ارزش افزوده کالاهاي صادراتي را افزايش دهيم.

وي همچنين با اشاره به محدوديت منابع دولت گفت: منابع محدود دولت بضاعت برطرف کردن مطالبات و نيازها را ندارد، لذا بايد بخش خصوصي را پاي کار بياوريم و از طريق بخش خصوصي برنامه‌هاي سرمايه‌گذاري دولت را پيش ببريم.

اسلامي در بخش ديگر صحبت هايش با تأکيد بر رفع هرچه سريعتر نقاط حادثه خيز در محورهاي سراسر کشور گفت:  سه هزار ميليارد تومان اعتبار در بودجه سال آينده پيش بيني شده که بخشي از آن صرف رفع نقاط حادثه خيز خواهد شد.

وي تصريح کرد: تا آن زمان نيز راهداري موظف است با حداقل امکانات ايمني لازم را در محورها ايجاد کند.

منبع: خبرگزاري ايسنا