اخبار
 1397/11/23  تاریخ خبر
افزایش حجم حمل و نقل از ایران به روسیه

وزير توسعه اقتصادي روسيه گفت: با تصويب 'توافقنامه ايجاد منطقه آزاد تجاري بين اتحاديه اقتصادي اورآسيا و ايران' حجم ترانزيت و حمل و نقل بار از ايران به روسيه افزايش خواهد يافت.
ماکسيم اورشکين روز جمعه در جريان سفر به جمهوري آذربايجان و در جريان بازديد از پل جديد در دست ساخت در مرز اين کشور و روسيه افزود: با توجه به افزايش قابل توجه حجم ترانزيت از ايران که با اتحاديه اقتصادي اوراسيا توافقنامه منطقه تجارت آزاد را امضا کرده است ، حجم حمل و نقل از ايران از طريق جمهوري آذربايجان به فدراسيون روسيه افزايش خواهد يافت .
وي تصريح کرد: پل جديد در دست ساخت در مرز مشترک روسيه و جمهوري آذرربايجان، با توجه به افزايش حجم حمل و نقل محموله ها از جمهوري آذربايجان و ايران به روسيه ، از اهميت راهبردي خاصي برخوردار است .
اورشکين گفت: روسيه و جمهوري آذربايجان استفاده از ظرفيت گذرگاه هاي مرزي ديگر براي افزايش حجم حمل و نقل را بررسي مي کنند .
وي با اشاره به تراکم وسايل نقليه در مرز مشترک دو کشور ، افزود: بروز چنين وضعيتي حاکي از نارسايي زير ساختي در راه افزايش حجم حمل و نقل ميان جمهوري آذربايجان و روسيه است و بنا بر اين توافق کرديم از ظرفيت گذرگاه هاي مرزي ديگر هم بهره مند شويم .
اورشکين بر ضرورت برطرف کردن مشکلات براي فعالان اقتصادي بخش حمل و نقل در تردد از مرز و تامين شرايط لازم براي حرکت آزاد وسايل نقليه ميان دو کشور تاکيد کرد .
شاهين مصطفي اف وزير توسعه اقتصادي جمهوري آذربايجان که در اين بازديد اورشکين را همراهي مي کرد، گفت: پل جديد بر روي رودخانه 'سامور' در مرز مشترک جمهوري آذربايجان و روسيه در ماه نوامبر سال جاري ميلادي مورد بهره برداري قرار خواهد گرفت .
وي افزود: اين پل در دست ساخت ترانزيت کالا را تسهيل مي کند و نيز موجب افزايش حمل و نقل محموله ها مي شود که براي دالان بين المللي حمل و نقل شمال - جنوب مهم است و به فعاليت ثمر بخش اين دالان کمک خواهد کرد .

منبع: خبرگزاري ايرنا به نقل از ( پايگاه خبري 'حقين .آذ)