اخبار
 1397/11/24  تاریخ خبر
توسعه ترانزیت، ابزاری برای افزایش اقتدار

توسعه ترانزيت و تحليل روابط اقتصادي و حمل و نقلي با هر يک از کشورهاي منطقه در دستورکار وزارت راه وشهرسازي است تا پس ازتحليل فرصت ها و تهديدهاي موجود، کارآمدترين سياستها و سناريوهاي حمل و نقل به عنوان يک ابزار سياسي و اقتصادي براي افزايش اقتدار کشور طراحي و تدوين شود.

يکي از اقداماتي که بايد در معاونت حمل و نقل وزارت راه و شهرسازي به عنوان ستاد و پشتيبان سازمان ها و شرکت هاي اجرايي تابعه آن صورت گيرد، تسهيل فرآيندهاي اجرايي در همکاري با ذينفعان، نهادها و سازمان هاي خارج از وزارت راه و شهرسازي است که بر دستيابي به وظايف ومسئوليت هاي تکليف شده به اين وزارتخانه، تاثيرگذاشته يا از آن تاثير مي پذيرند.

متاسفانه تاکنون آنچنان که بايد به نگاه جامع ذينفع محور و از جنس اقدام براي شناسايي آنها باهدف رفع موانع اجرايي پرداخته نشده است.

اگر از مديريت مبتني بر استراتژي صحبت مي کنيم، بايد اهداف کمي و کيفي با در نظر گرفتن نقش و انتظارات ذينفعان در هر يک از موضوع ها همخواني داشته باشد.

در حال حاضر معاونت حمل و نقل، در موضوع هاي لجستيک، ترانزيت و ايمني حمل و نقل با در نظر گرفتن چارچوب ها و همچنين مشکلات اجرايي موجود، اقدام به شناسايي ذينفعان و نقش و انتظارات آنها کرده تا برنامه اقدام مشترک با هر يک از آنها را در راستاي تسهيل فرآيندهاي اجرايي در همکاري با ذينفعان تاثيرگذار و همچنين سياستگذاري هاي مبتني بر نيازهاي ذينفعان تاثيرپذير را انجام دهد.

همزمان براي همگرايي بيشتر برنامه هاي اجرايي سازمان ها و شرکت هاي اپراتور، برگزاري جلسه هاي مشترک ميان اين سازمان ها و دفاتر معاونت حمل و نقل، در زمينه هاي لجستيک و ايمني حمل و نقل آغاز شده است.

شهرام آدم نژاد- معاون حمل و نقل وزير راه و شهرسازي

منبع: خبرگزاري ايرنا