اخبار
 1397/11/29  تاریخ خبر
دروازه مشترک مرزی بهترین راه برای تسهیل تجارت در مرزها
رئيس کل گمرک ايران گفت : گمرک از توسعه مبادلات مرزنشينان حمايت مي کند و بهترين راه براي تسهيل تجارت در مرزها دروازه مشترک مرزي است .

 مهدي مير اشرفي در بازديد از مرز باشماق مريوان و در جمع تجار و بازرگانان اين نقطه صفر مرزي در استان کردستان با بيان اين مطلب افزود : کشور عراق  يکي از مهمترين شرکاي اصلي و عمده تجاري ايران است که تا پايان سال انتظار مي رود بيش از 10 ميليارد دلار صادرات کالا به اين کشور انجام شود  که حدود نيمي از اين کالاها از مرز باشماق  به کشور عراق صادر مي گردد .
وي افزود : گمرک ايران  نسبت به مرز باشماق عنايت ويژه اي خواهد داشت. اين منطقه بضاعت لازم  و کافي جهت توسعه تجارت و توريسم را دارد.

مير اشرفي ادامه داد :  در دنيا علاوه بر بحث تسهيل تجارت بحث مديريت هماهنگ مرزي بسيار مورد توجه و يک راه حل موثر در حل چالش هاي موجود به شمار مي رود و مديريت هماهنگ و يکپارچه مرزي و ايجاد دروازه مشترک مرزي از مهمترين مسائل مد نظر گمرک ايران خواهد بود.

در اين جلسه حق پناه مدير کل گمرک باشماق مريوان در گزارشي عملکرد اين گمرک را تشريح و با تاکيد بر اقدامات بعمل آمده در خصوص پياده سازي و اجراي مديريت هماهنگ مرزي در اين گمرک از راه اندازي ايکس ري کانتينري قبل از آغاز سال 98 خبر داد .

بنابراين گزارش در اين جلسه تجار و بازرگانان از حضور مير اشرفي و هيات همراه در مرز باشماق مريوان و پيگيري و رفع مشکلات و ارائه پيشنهادات مناسب براي تسريع و تسهيل تجارت با کشور عراق تشکر و قدرداني کردند . همچنين فعالان اقتصادي عملکرد گمرک باشماق را قابل تحسين ارزيابي و از خدمات کارکنان اين گمرک تقدير و تشکر نمودند .

اين گزارش مي افزايد ؛ رئيس کل گمرک ايران را در اين سفر مهرداد جمال ارونقي معاون فني و امور گمرکي و احمد ذاکري سرپرست معاونت توسعه مديريت و منابع گمرک همراهي مي کنند .

منبع: گمرک نيوز