اخبار
 1397/12/04  تاریخ خبر
توسعه تجارت تهران_باکو با راه اندازی راه‌آهن ایران_آذربایجان

  سفير آذربايجان در تهران از راه اندازي راه‌آهن ايران_آستارا خبر داد و گفت:قرار است اين پروازها، از رشت و رامسر نيز به باکو صورت گيرد.
بنياد حسين اف در جمع خبرنگاران از راه‌اندازي راه‌آهن بين ايران و آستارا خبر داد و افزود: راه آهن بين دو کشور مي‌توانند در افزايش حجم مبادلات تجاري دو کشور موثر باشد و بر اين اساس همه هدف ما اين است که بتوانيم زمينه‌هاي توسعه تجارت ميان دو کشور را فراهم نماييم.

سفير آذربايجان در تهران از ابراز تمايل براي برگزاري نمايشگاههاي اختصاصي جمهوري اسلامي ايران در آذربايجان خبر داد و گفت: در زمينه توسعه همکاري ها در حوزه گردشگري با ايران، برنامه‌ريزي هايي انجام شده و اکنون پرواز مستقيم از تبريز و تهران به باکو داريم و قرار است اين پروازها، از رشت و رامسر نيز به باکو صورت گيرد. 

حسين اف يادآور شد: در سال ميلادي گذشته نيز، مبادلات تجاري دو کشور ?? درصد رشد داشته؛ ضمن اين که پيش بيني مي‌کنيم که امسال نيز اين مبادلات رو به رشد باشد. اين در حالي است که شرکتهاي ايراني و آذربايجاني مي‌توانند حضور پررنگي در کشورهاي دو طرف داشته باشد و از طريق معرفي توانمندي‌هاي خود در نمايشگاههاي اختصاصي، راههاي گسترش مبادلات تجاري را فراهم سازند.

طبق گزارش مهر و بر اساس اعلام معاون وزير صمت، شنبه قرار است رايزنان باررگاني ايران در دنيا گرد هم آيند تا بتوان شرکت‌هاي خارجي مناسب را براي حضور در ايران تشويق و به انتقال دانش فني و تکنولوژي پرداخته شود.

منبع: پايگاه خبري وزارت راه و شهرسازي