اخبار
 1397/12/08  تاریخ خبر
اجرای بزرگترین طرح گمرک ایران در غرب کشور آغاز شد
 عمليات اجرايي فاز اول طرح جامع گمرک پرويزخان در مرز مشترک ايران و عراق که بزرگترين طرح گمرک ايران در غرب کشور است با حضور مهدي مير اشرفي معاون وزير اقتصاد و رئيس کل گمرک ايران و استاندار کرمانشاه و جمعي از مسئولان استاني صبح امروز آغاز و افتتاح شد .

با پيگيري‌هاي انجام شده طرح جامع گمرک پرويزخان که بزرگترين طرح گمرک ايران از نظر ارزش ريالي است در تاريخ گمرک اجرايي مي‌شود . به دليل اينکه يک طرح عملياتي بسيار بزرگ است طي 2 مرحله انجام مي‌شود و عمليات اجرايي مرحله اول آن با بيش از 440 ميليارد ريال از امروز توسط پيمانکار اين طرح آغاز مي‌شود.

بنابراين گزارش ؛ اجراي کامل طرح جامع پرويزخان 2 تا سه سال طول مي‌کشد و در اين طرح ساختمان گمرک، سردخانه، انبار، پارکينگ، محل استقرار تجار و محل ترانزيت سوخت نيز جانمايي و پيش بيني شده است.
 در طرح جامع گمرک پرويزخان تمام زيرساخت‌ها و نياز‌هاي بلندمدت اين گمرک از جمله محوطه سازي، راه ورودي و خروجي، فيبر نوري، فاضلاب، آب و برق و امکانات رفاهي در نظر گرفته شده است.

اين طرح در فضايي به مساحت 45 هکتارو با  عقد قرار داد وتهيه طرح توسط بخش خصوصي آغاز شده است .   
اين گزارش مي افزايد ؛  اعتبار جهت اجراي فاز اول پروژه جامع پرويزخان به مبلغ 440 ميليارد ريال از محل اعتبارات گمرک جمهوري اسلامي ايران تامين شده است .

منبع: گمرک نيوز