اخبار
 1397/12/15  تاریخ خبر
واردات کالا به پایانه مرزی دوغارون کاهش یافت


مدير پايانه مرزي دوغارون تايباد گفت: از ابتداي سال جاري تاکنون 6هزار و 390 تن انواع کالا از کشور افغانستان وارد پايانه مرزي دوغارون شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل از نظر وزن 63 درصد کاهش داشته است.

کريم نوايي نظامي افزود: اين ميزان کالا با 293 دستگاه کاميون ترانزيت وارد اين پايانه شده است که از نظر تردد ناوگان حمل و نقل نيز نسبت به مدت مشابه پارسال 59 درصد کاهش دارد.
وي اظهار داشت: در اين مدت 716 هزار و 586 تن انواع کالا با 29 هزار و 629 دستگاه کاميون به کشور افغانستان صادر شده است.
وي از خروج 28 هزار و 25 دستگاه کاميون ترانزيت از پايانه مرزي دوغارون به کشور افغانستان طي اين مدت خبر داد و گفت: اين ميزان کاميون ترانزيت شده 582 هزار و 447 تن انواع کالا را به اين کشور ترانزيت کرده اند.
وي مهمترين اقلام صادراتي را انواع پنل هاي خورشيدي، منسوجات، نوشابه و قطعات اتومبيل ذکر کرد و افزود: پايانه مرزي دوغارون دروازه طلايي براي تجارت و ترانزيت کالا و يکي از پرترددترين معبرهاي زميني کشور در دو بخش کالا و مسافر است.
نوايي به جايگاه پايانه مرزي دوغارون از نظر ترانزيت و صادرات انواع کالا اشاره کرد و اظهار داشت: اين پايانه رتبه پنجم ترانزيت خروجي و رتبه سوم صادرات را در بين پايانه هاي خروجي کشور دارد و 15درصد از سهم صادرات کشور را از آن خود کرده است.
وي ادامه داد: در بخش مسافر نيز روزانه بيش از سه هزار و 500 نفر شامل راننده، مسافر و کارکنان بخش هاي مختلف اداري و خدماتي در اين پايانه تردد دارند.
مرز دوغارون در 18 کيلومتري شهر تايباد قرار دارد و تايباد نيز در 225 کيلومتري جنوب شرقي مشهد واقع است.

منبع: خبرگزاري ايرنا