اخبار
 1397/12/26  تاریخ خبر
ممنوعیت تردد تانکرهای ترانزیت سوخت در کردستان

فرمانده پليس راه کردستان گفت: ممنوعيت تردد تانکرهاي ترانزيت سوخت در تمامي جاده هاي استان از روز شنبه آغاز شد و در بازه هاي زماني معين شده ادامه خواهد داشت.
سرهنگ عيسي گوهري با اشاره به اين که روزانه به صورت ميانگين 50 دستگاه انواع کاميون هاي ترانزيت سوخت در جاده هاي استان تردد مي کنند، اظهار داشت: مرحله اول ممنوعيت تردد اين تانکرها امروز 25 اسفند آغاز شد و تا پنج فروردين سال آينده ادامه دارد.
وي اضافه کرد: مرحله دوم ممنوعيت اين خودروها نيز از هشت فروردين تا 17 فروردين سال آينده اجرايي مي شود و از تردد آنها در جاده هاي کردستان ممانعت مي شود.
فرمانده پليس راه کردستان افزود: در روزهاي 28 و 29 اسفند سالجاري هم در محورهاي بانه-سقز و مريوان-سنندج از هفت صبح تا 10 شب عبور هرگونه کاميون ممنوع است.
سرهنگ گوهري با اشاره به اينکه تنها در موارد ضروري امکان تردد کاميون در روزهاي ممنوعيت وجود دارد، تاکيد کرد: در روزهاي 12، 13، 14 و 16 فروردين سال آينده ممنوعيت تردد کاميون اجرا مي شود.
وي همچنين يادآور شد: بر اساس تصميمي که به صورت سراسري گرفته شده است، از 25 اسفند تا پايان تعطيلات، خودروهايي که برابر ماده هشت رسيدگي به تخلفات راهنمايي و رانندگي بيش از 10 ميليون ريال جرائم رانندگي دارند توقيف نمي شوند و تنها به تذکر به آنها اکتفا مي شود.
طول شبکه راه هاي کردستان هفت هزار و 834 کيلومتر است که اين ميزان شامل 6 هزار کيلومتر راه روستايي، 226 کيلومتر بزرگراه، 308 کيلومتر راه اصلي و يک هزار و 300 کيلومتر راه فرعي است.

منبع: خبرگزاري ايرنا