اخبار
 1398/01/05  تاریخ خبر
تردد تانکرهای سوخت پنجم فروردین از سرگرفته می شود

فرماندار قصرشيرين گفت: تردد تانکرهاي سوخت رسان و ترانزيت سوخت از ساعت هفت صبح دوشنبه پنجم فروردين ماه از مرز رسمي پرويزخان از سرگيري مي شود.
مرادعلي تاتار عنوان کرد : ممنوعيت تردد تانکرهاي سوخت رسان عراقي از شنبه 25 اسفند تا ساعت هفت صبح دوشنبه (پنجم فروردين 98) ، به منظور تسهيل در تردد مسافران نوروزي از سوي پليس راه و بخشنامه ترانزيت و پايانه هاي مرزي اعمال شد.
وي اظهار داشت: همچنين در دور دوم تعطيلات نوروز از ساعت هفت صبح روز پنجشنبه هشتم فروردين تا ساعت هفت صبح يکشنبه هجدهم فروردين ورود تانکرهاي حامل مواد سوختي از طريق مرزهاي کرمانشاه به داخل کشور ممنوع مي شود.
تاتار افزود: تردد ساير خودروهاي سنگين حامل مصالح ساختماني و مواد غذايي و فاسد شدني به مناطق زلزله زده در ايام نوروز بدون هرگونه ممانعتي انجام مي شود.
وي بيان کرد: به طور ميانگين روزانه 500 دستگاه تانکر حامل مواد سوختي از اقليم کردستان عراق از طريق مرز رسمي پرويزخان وارد ايران مي شوند و پس از تخليه در بنادر جنوبي کشورمان به عراق باز مي گردند.
تاتار اضافه کرد: صادرات کالا از مرزهاي رسمي پرويزخان و خسروي در اين شهرستان در ايام نوروز طبق روال گذشته انجام مي شود.
نماينده عالي دولت در قصرشيرين اظهار کرد: همچنين تردد مسافر و گردشگران از مرز رسمي پرويزخان به اقليم کردستان عراق و زائران انفرادي عراقي از مرز رسمي خسروي نيز طبق روال گذشته کماکان ادامه دارد و وقفه اي در آن ايجاد نمي شود.
روزانه به طور ميانگين 800 دستگاه کاميون از مرز پرويزخان و 500 دستگاه کاميون از مرز خسروي کالاهاي صادراتي کشورمان به عراق را حمل مي کنند.
مرز رسمي پرويزخان بزرگترين مرکز صادرات کالاهاي غيرنفتي جمهوري اسلامي ايران به عراق است که به طور ميانگين همه ساله حدود 54 درصد از مجموع کل صادرات غيرنفتي کشورمان به عراق از طريق اين مرز انجام مي شود.
قصرشيرين در غرب کرمانشاه بيش از 186 کيلومتر مرز با عراق دارد که در امتداد اين مرز طولاني 2 مرز رسمي و فعال پرويزخان و خسروي فعال است که پرويزخان با اقليم کردستان عراق و خسروي با حکومت مرکزي عراق هم مرز است.

منبع: خبرگزاري ايرنا