اخبار
 1398/01/17  تاریخ خبر
تردد تانکرهای سوخت روز یکشنبه از سرگرفته می شود

فرماندار قصرشيرين گفت: با پايان يافتن دور دوم تعطيلات نوروز، تردد تانکرهاي سوخت رسان و ترانزيت سوخت عراقي از ساعت هفت صبح فردا (يکشنبه هيجدهم فروردين) از مرز رسمي پرويزخان از سرگيري مي شود.
مرادعلي تاتار عنوان کرد: ممنوعيت تردد تانکرهاي سوخت رسان عراقي در دور دوم تعطيلات نوروز امسال از ساعت هفت صبح روز پنجشنبه هشتم تا ساعت هفت صبح يکشنبه هجدهم فروردين اعمال شده بود.
وي، هدف از اين اعمال ممنوعيت را تسهيل در تردد مسافران نوروزي بيان کرد که در اين مدت تانکرهاي سوخت رسان عراقي حق تردد در جاده هاي کشور را نداشتند.
وي اظهار کرد: پيش تر نيز در دور اول تعطيلات نوروز ترانزيت سوخت از شنبه 25 اسفند تا ساعت هفت صبح دوشنبه (پنجم فروردين 98) ممنوع شده بود.
تاتار با بيان اينکه صادرات کالا از مرزهاي رسمي پرويزخان و خسروي در اين شهرستان در ايام نوروز طبق روال گذشته انجام مي شد، اضافه کرد: همچنين ساير خودروهاي سنگين حامل مصالح ساختماني و مواد غذايي و فاسد شدني به مناطق زلزله زده در ايام نوروز بدون هرگونه ممانعتي تردد داشتند.
وي بيان کرد: به طور ميانگين روزانه 500 دستگاه تانکر حامل مواد سوختي از اقليم کردستان عراق از طريق مرز رسمي پرويزخان وارد ايران مي شوند و پس از تخليه در بنادر جنوبي کشورمان به عراق باز مي گردند.
نماينده عالي دولت در قصرشيرين اظهار کرد: همچنين مسافران و گردشگران از مرز رسمي پرويزخان به اقليم کردستان عراق و زائران انفرادي عراقي از مرز رسمي خسروي نيز طبق روال گذشته کماکان بدون وقفه تردد داشتند.
روزانه به طور ميانگين 800 دستگاه کاميون از مرز پرويزخان و 500 دستگاه کاميون از مرز خسروي کالاهاي صادراتي کشورمان به عراق را حمل مي کنند.
مرز رسمي پرويزخان بزرگترين مرکز صادرات کالاهاي غيرنفتي جمهوري اسلامي ايران به عراق است که به طور ميانگين همه ساله حدود 54 درصد از مجموع کل صادرات غيرنفتي کشورمان به عراق از طريق اين مرز انجام مي شود.
قصرشيرين در غرب کرمانشاه بيش از 186 کيلومتر مرز با عراق دارد که در امتداد اين مرز طولاني 2 مرز رسمي و فعال پرويزخان و خسروي فعال است که پرويزخان با اقليم کردستان عراق و خسروي با حکومت مرکزي عراق هم مرز است.

منبع: خبرگزاري ايرنا