اخبار
 1398/01/28  تاریخ خبر
بیش از 1000 کامیون ترانزیتی در راه باشماق

مديرکل گمرکات استان کردستان گفت: باشماق رتبه اول ترانزيت به کشور عراق را دارد و هم اکنون يک هزار کاميون ترانزيتي به سمت اين مرز در حال حرکت هستند.

 بختيار رحماني‌پور در اولين جلسه کميسيون برنامه ريزي، هماهنگي و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان کردستان اظهار کرد: دستگاه ايکس ري مرز باشماق 6 ماه دچار نقص فني جدي شده و قطعات سفارشي هنوز از فرودگاه امام خميني ترخيص نشده است .

وي افزود: متاسفانه ارز 4200 توماني به اين قطعات تعلق نگرفت و با تکليف بانک مرکزي ارز نيمايي براي اين قطعات در نظر گرفته شد که قيمت تمام شده آن حدود 40 ميليارد تومان است.

مديرکل گمرکات استان کردستان با بيان اين‌که باشماق رتبه اول ترانزيت به سمت عراق را دارد، تصريح کرد: هم اکنون يک هزار کاميون ترانزيتي به سمت مرز باشماق درحال حرکت هستند و با فعاليت 20 ساعته اين گمرک امکان خروج روزانه 200 کاميون ترانزيتي و 150 تانکر ترانزيتي سوخت و 250 کاميون کالاي صادراتي از مرز باشماق وجود دارد .

وي درپايان يادآور شد: پرسنل کم و مسائل زيرساختي موجب شده کار ترخيص کاميون ها بيشتر طول بکشد.

محمدبختيار خليقي، معاون امور بازرگاني و توسعه تجارت سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کردستان، نيز در اين نشست با بيان اين‌که سامانه جامع انبار و نگهداري کالا توانسته مشکل احتکار و قاچاق را تا حد زيادي حل کند، عنوان کرد: در مرحله دوم راه اندازي سامانه جامع انبار و نگهداري کالا چهار هزار و 661 واحد انباري و مراکز نگهداري در سامانه ثبت شده است .

وي افزود: از اين تعداد، يک هزار و603 واحد مرتبط با خرده فروشي ها و اصناف، يک هزار و 352 واحد مرتبط با صنعت، 104 واحد مرتبط با حوزه کشاورزي،47 واحد مرتبط با معدن و 342 مورد مرتبط با دام، طيور و آبزيان است .

منبع: خبرگزاري ايسنا