اخبار
 1398/02/09  تاریخ خبر
ترانزیت کالا میان ایران و آذربایجان الکترونیکی می‌شود

سرپرست گمرک تهران از الکترونيکي شدن فرايند ترانزيت کالا ميان ايران و جمهوري آذربايجان خبر داد و گفت: با اين اقدام اسناد کاغذي ترانزيت ميان گمرکات ايران و آذربايجان حذف مي‌شود.

 هيأتي متشکل از گمرکات جمهوري آذربايجان و اتاق بازرگاني اين کشور از گمرک تهران بازديد کردند.

در اين بازديد ابوالفضل اکبرپور سرپرست گمرک تهران بيان کرد: گمرک ايران با هدف تسهيل در روند ترانزيت و کاهش خطر پذيري، تير الکترونيکي را راه اندازي کرده است. وي همچنين قابليت‌ها و توانمنديهاي سامانه جامع امور گمرکي را نيز تشريح کرد.

وي ادامه داد، پروژه تير الکترونيک براي اولين بار در دنيا توسط گمرک ايران با موفقيت پياده سازي شد و اين سيستم با توجه به زير ساخت‌هايي که در گمرک فراهم شده بود بين گمرکات ايران و گمرکات ترکيه با موفقيت انجام شد که گمرک تهران پايلوت اين پروژه بود. موفقيت‌هايي که گمرک ايران در الکترونيکي کردن ترانزيت به دست آورد باعث شد اتحاديه شرکت‌هاي حمل و نقل جاده‌اي (ايرو) اين فعاليت را در ساير کشورها هم اجرايي کند.

اکبرپور گفت: امسال تير الکترونيکي به صورت آزمايشي بين6 گمرک از گمرکات ايران (تهران -آستارا-بندر امام خميني-اصفهان –تبريز –غرب تهران) و5 گمرک از گمرکات جمهوري آذربايجان بعد از طي مراحل آزمايشي به اجرا در مي‌آيد.

منبع: گمرک نيوز