اخبار
 1398/02/09  تاریخ خبر
افزایش صادرات کالا از پایانه مرزی بیله ‌سوار
مديرکل راهداري و حمل و نقل جاده‌اي استان اردبيل گفت: صادرات کالا از پايانه مرزي بيله ‌سوار در فروردين ماه امسال در مقايسه با مدت مشابه پارسال پنج درصد افزايش يافته است.
علي رحمتي افزود: امسال تا پايان فروردين ماه در مجموع 25 هزار و 259 تن کالا از پايانه مرزي بيله سوار به خارج از کشور صادر شد.
وي با بيان اينکه کاشي، شيشه و سيب زميني عمده کالاي صادراتي از پايانه مرزي بيله سوار است، اظهار داشت: بيشتر اين کالاها به کشورهاي جمهوري آذربايجان، گرجستان و روسيه صادر شده است.
وي از رشد ترانزيت کالا در محورهاي مواصلاتي اين استان در فروردين ماه سال جاري در مقايسه با مدت مشابه سال گذشته خبر داد و بيان کرد: امسال در اين مدت 33 هزار و 575 تن کالا در محورهاي مواصلاتي استان ترانزيت شده که نسبت به مدت مشابه پارسال هفت درصد افزايش داشته است.
وي اضافه کرد: بيشترين ترانزيت کالا از کشور جمهوري آذربايجان به نخجوان و بالعکس و همچنين از آذربايجان به افغانستان و بالعکس بوده اما ترانزيت به کشورهاي عراق، ترکيه، پاکستان، گرجستان و روسيه نيز انجام‌ مي‌شود.
وي مواد سوختي، گندم، الوار چوب، آب معدني و مواد خوراکي را از جمله بيشترين کالاهاي ترانزيتي در محورها مواصلاتي اين استان ذکر کرد.
رحمتي گفت: در فروردين ماه امسال همچنين هزار و 725 تن کالا از پايانه مرزي بيله سوار وارد کشور شده که در مقايسه با مدت مشابه پارسال 169 درصد افزايش داشته است.
مديرکل راهداري و حمل و نقل جاده‌اي استان اردبيل افزود: عمده کالاي وارداتي به کشور در اين مدت کنجاله، نخ و ضايعات کارتن بوده است.
بيله سوار مغان در 165 کيلومتري شمال اردبيل و در همسايگي جمهوري آذربايجان قرار دارد و تنها گمرک بين‌المللي استان اردبيل در اين شهرستان واقع است.
مهندس رضا زاده از صدور تعداد 1615 فقره جواز تاسيس صنعتي با پيش بيني سرمايه گذاري بيش از 135 هزار ميليارد ريال در سال 1397 خبرداد.‎

منبع: روزنامه همدلي