اخبار
 1398/02/25  تاریخ خبر
ضرورت نصب دستگاه "ایکس ری" کامیونی در مرز تمرچین

معاون هماهنگي امور اقتصادي و توسعه منابع استاندار آذربايجان غربي، ضرورت نصب دستگاه "ايکس ري" کاميوني در مرز تمرچين جهت تسريع امور بازرسي و کنترل کاميون‌ها را مورد تاکيد قرار داد و گفت: در صورت موافقت گمرک ايران، از طريق سرمايه گذاري، مشکل تأمين دستگاه ايکس ري در مرز تمرچين را حل خواهيم کرد.

رضا حسيني در جلسه کارگروه امور اقتصادي استان که با حضور اعضاي اين کارگروه در محل استانداري برگزار شد، از اعزام هيأت اقتصادي و تجاري استان به اقليم کردستان عراق در آينده‌اي نزديک خبر داد و گفت: در اين سفر، ضمن تقويت ارتباطات و تعريف پروژه‌هاي مشترک با سرمايه گذاران و فعالين اقتصادي اقليم کردستان عراق، موانع و چالش‌هاي پيش روي توسعه روابط اقتصادي و تجاري نيز مورد بحث و بررسي قرار مي‌گيرد.

وي با تاکيد بر ضرورت اعمال مديريت واحد مرزي در استان گفت: تمامي دستگاه‌هاي ذيربط بايد در اسرع وقت جهت ارائه خدمات در گمرکات استان مستقر شوند؛ ناظر گمرکات استان نيز ظرف ?? ساعت گزارش وضعيت حضور دستگاه‌هاي اجرايي در گمرکات را به معاونت اقتصادي استانداري ارائه کند.

معاون استاندار آذربايجان غربي، ضرورت نصب دستگاه "ايکس ري" کاميوني در مرز تمرچين جهت تسريع امور بازرسي و کنترل کاميون‌ها را مورد تاکيد قرار داد و گفت: در صورت موافقت گمرک ايران، از طريق سرمايه گذاري، مشکل تأمين دستگاه ايکس ري در مرز تمرچين را حل خواهيم کرد.

وي، مشکل کمبود نيروي انساني در برخي گمرکات استان از جمله تمرچين را هم مورد اشاره قرار داد و گفت: طي مکاتبه‌اي با سازمان امور اداري و استخدامي کشور، موضوع را پيگيري مي‌کنيم.

حسيني همچنين تاکيد کرد: هيچ وقفه‌اي نبايد در فعاليت بازارچه‌هاي مرزي پيش آيد؛ گاهاً برخي بازارچه‌ها بدون هماهنگي فرمانداران تعطيل مي‌شوند که اين امر قابل پذيرش نيست.

معاون هماهنگي امور اقتصادي استاندار آذربايجان غربي بر لزوم فعال‌تر شدن تشکل‌هاي صادراتي استان، تاکيد و خاطرنشان کرد: تشکل‌هاي صادراتي زيرمجموعه اتاق بازرگاني اروميه بايد فعال‌تر شده و در مأموريت‌هاي پيش رو با دولت همکاري لازم را داشته باشند.

حسيني از برگزاري همايش فرصت‌هاي سرمايه گذاري و تجاري استان نيز خبر داد و گفت: اين همايش مرداد ماه سال جاري برگزار و در اين همايش ظرفيت‌هاي اقتصادي و تجاري استان به سرمايه گذاران و فعالين اقتصادي داخلي و خارجي معرفي خواهد شد.

وي، اهتمام ويژه دستگاه‌ها در جهت جذب سرمايه گذاري را نيز مورد تاکيد قرار داد و افزود: با هر دستگاهي که در زمينه سرمايه گذاري وظيفه اش را بدرستي انجام ندهد برخورد مي‌شود و در اين خصوص با هيچ کس تعارف نداريم.

منبع: خبرگزاري ايسنا