اخبار
 1398/03/07  تاریخ خبر
افزایش 9میلیون دلاری صادرات از منطقه آزاد اروند

صادرات کالا از مرز تجاري شلمچه و مرز آبي خرمشهر در فروردين‌ سال جاري افزون بر 40 ميليون دلار بود که در مقايسه با مدت مشابه سال گذشته 9 ميليون دلار افزايش را نشان مي‌دهد.

معاون سرمايه‌گذاري و توسعه کسب‌وکارهاي سازمان منطقه آزاد اروند، گفت: صادرات کالا از مرز تجاري شلمچه و مرز آبي خرمشهر در فروردين‌ سال جاري افزون بر 40 ميليون دلار بود که در مقايسه با مدت مشابه سال گذشته 9 ميليون دلار افزايش را نشان مي‌دهد.

 سيدعلي موسوي افزايش صادرات از منطقه آزاد اروند را مثبت ارزيابي کرد و افزود: صادرات کالا از منطقه آزاد اروند به عراق طي 2 ماهه امسال نسبت به مدت زمان مشابه پارسال از نظر ارزش مالي 30 درصد رشد داشته است.

موسوي به افزايش 69 درصدي صادرات کالاي غيرنفتي از طريق بندر آبادان در سال جاري اشاره کرد و گفت: در سال جاري افزون بر هشت ميليون دلار انواع کالا ازجمله کلينکر، شمش فولادي، صنايع فولادي و ميلگرد، خشکبار، صيفي‌جات به کشورهاي عراق، امارات متحده عربي، اندونزي و تايلند صادر شده است.

وي خلق فرصت‌هاي سرمايه‌گذاري و شناسايي سرمايه‌گذار با هدف ايجاد کسب‌وکار پربازده در منطقه آزاد اروند را از اهداف اين سازمان دانست و گفت: در حال حاضر 166 واحد فعال توليدي با بيش از 10 هزار نفر نيروي تخصصي، کارمند، کارگر مشغول فعاليت هستند که 68 واحد فعال در شهرک صنعتي آبادان و 68 واحد فعال در شهرک صنعتي خرمشهر و 29 واحد خارج از سايت صنعتي قرار دارند.

معاون سرمايه‌گذاري و توسعه کسب‌وکارهاي سازمان منطقه آزاد اروند افزود: تضمين امنيت سرمايه‌گذار خارجي، جزء اولويت‌هاي سازمان منطقه آزاد اروند است که از طريق دولت جمهوري اسلامي ايران و سازمان سرمايه‌گذاري و کمک‌هاي فني و اقتصادي کشور، اين کار در حال انجام است.

منطقه آزاد اروند با مساحت 37400 هکتار در شمال غربي خليج‌فارس شامل شهرهاي آبادان، خرمشهر و مينوشهر (جزيره مينو) است که در محل تلاقي دو رودخانه اروندرود و کارون واقع است. اين منطقه در هم‌جواري با کشورهاي عراق و کويت است که با داشتن ظرفيتي از قبيل حمل‌ونقل جاده‌اي، ريلي، دريايي و هوايي از اهميت ويژه‌اي برخوردار است.

منبع: خبرگزاري ايرنا