اخبار
 1398/03/25  تاریخ خبر
تفاهمنامه حمل و نقلی ایران و جمهوری آذربایجان امضا شد

تفاهمنامه همکاري جمهوري اسلامي ايران و جمهوري آذربايجان در بخش حمل ونقل جاده‌اي عصر پنجشنبه در باکو امضا شد.

اين سند در پايان مذاکرات دو روزه کميسيون مشترک همکاري هاي حمل و نقل جاده اي به وسيله منوچهر سلمان زاده مديرکل دفتر ترانزيت و حمل‌ونقل بين‌المللي سازمان راهداري و حمل و نقل جاده اي وزارت راه و شهر سازي جمهوري اسلامي ايران و حبيب حسين اف رييس نهاد دولتي حمل و نقل جاده اي وزارت راه، ارتباطات و فناوري پيشرفته جمهوري آذربايجان امضا شد.

سلمان زاده در گفت و گو با خبرنگاران امضاي اين سند را براي گسترش همکاري هاي دو کشور همسايه ايران و جمهوري آذربايجان در حوزه حمل و نقل جاده اي مهم توصيف کرد و گفت: با توجه به افزايش متقابل تردد ناوگان جاده اي در خاک دو کشور به توافقات تازه اي دست يافتيم که بر اساس آن مجوزهاي لازم درباره افزايش ترانزيت از خاک جمهوري آذربايجان کسب شد.

وي افزود: در اين مذاکرات دو روزه همچنين در باره راه اندازي خط منظم مسافربري باکو – مشهد و همچنين باکو – تهران –کربلا توافق شد و در آينده نزديک مسافرت در اين خط ها تحقق خواهد يافت.

رساندن ميانگين سن اتوبوس هاي ورودي از جمهوري آذربايجان به خاک ايران به هفت سال، ايجاد شرايط لازم براي حرکت اتوبوس هاي مسافربري مسير باکو- نخجوان از طريق خاک ايران و گسترش همکاري هاي دو طرف در سازمان هاي منطقه اي و بين المللي از جمله محورهاي عمده اين مذاکرات کارشناسان دو کشور بود.

منبع: خبرگزاري ايرنا