اخبار
 1398/03/25  تاریخ خبر
اجرای پروژه تیر الکترونیکی ایران و آذربایجان در آستارا
رئيس کل گمرک ايران با اشاره به اقدامات انجام شده براي ارتقاي روابط ايران و جمهوري آذربايجان، گفت: پروژه مشترک تير الکترونيکي به صورت کامل در مرز آستارا اجرا مي شود.

 مهدي مير اشرفي در جريان سفر به شهرستان مرزي بندر آستارا در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: اقدامات بسيار خوبي درباره توسعه روابط بين دو کشور همسايه ايران و آذربايجان در حال انجام شده است و دو کشور توسعه روابط را در دستور کار خود قرار داده‌اند.

وي با بيان اينکه جمهوري آذربايجان به اهميت موضوع تسهيل تجارت و ترانزيت از طريق گمرک ايران به خوبي واقف است، افزود: تاکيد مقامات دو کشور ارتقاي روابط تجاري است.

مير اشرفي از اجراي تير الکترونيکي به عنوان دومين تجربه در کنوانسيون تير در مرز آستارا از هفته آينده توسط ايران و آذربايجان خبر داد و گفت: تجربه اول بين ايران و ترکيه موفق بوده و در تجربه دوم ايران و آذربايجان در راستاي ايجاد تحول در حوزه روانسازي فعاليت‌هاي بين المللي گمرکي فعاليت مي‌کنند.

رئيس کل گمرک ايران با اشاره به اهميت حمل و نقل جاده‌اي و ترانزيت، بيان کرد: با راه اندازي تير الکترونيکي ايران و آذربايجان شاهد حذف دفترچه‌هاي کاغذي در اين کنوانسيون خواهيم بود.

وي از ارتقاي سطح سلامت کار و افزايش سرعت و کاهش و پيشگيري از تخلفات مربوط به لجستيک در حوزه گمرکي ايران و آذربايجان را بخشي از مزايا راه اندازي تير الکترونيکي عنوان و تصريح کرد: با جمهوري آذربايجان درباره ايجاد دروازه مشترک تجاري مذاکرات لازم انجام شده و بحث تبادل و ارتقاي ديتا و روند توسعه تجارت و عبور و مرور در دو سوي مرز در دستور کار گمرکات دو کشور قرار گرفته است.

منبع: گمرک نيوز