اخبار
 1398/04/05  تاریخ خبر
آمادگی بندرچابهار برای همکاری با تجار افغانستان
مديرکل بنادر و دريانوردي سيستان و بلوچستان گفت: در راستاي اجراي موافقتنامه چابهار و گسترش همکاري ترانزيتي و سرمايه گذاري بخش خصوصي افغانستان در بندر چابهار و همچنين استفاده هر چه بيشتر تجار افغان از ظرفيت هاي بندر، تفاهم نامه همکاري بين اداره کل بنادر و دريانوردي سيستان و بلوچستان و بخش خصوصي اين کشور به امضا رسيد.
 بهروز آقايي در مراسم امضاي اين تفاهم نامه که با حضور معاون اقتصادي رئيس جمهور، استاندار سيستان و بلوچستان و عضو هيات عامل و معاون بندري و اقتصادي سازمان بنادر و دريانوردي انجام شد گفت: اين تفاهم نامه به منظور حسن همجواري دو کشور و توسعه ترانزيتي و سرمايه گذاري بخش خصوصي افغانستان در زمينه حمل و نقل، جذب سرمايه گذار، فعاليت هاي لجستيکي و ترانزيتي و ايجاد ترافيک بار امضا شد.
وي ادامه داد: اداره کل بنادر و ‌دريانوردي جهت همکاري با تجار افغانستان براي بهره مندي از ظرفيت هاي ايجاد شده در بندر شهيد بهشتي آمادگي کامل دارد. 
آقايي اظهار کرد: اين اداره کل به منظور انجام فعاليت هاي مربوطه نسبت واگذاري دفتر فعاليت به بخش خصوصي افغانستان در بندر چابهار اقدام کرده است، در ضمن بخش خصوصي افغانستان متعهد شد نسبت به ايجاد ترافيک بار، جذب و انتقال کالاي ترانزيتي از مسير بندر چابهار به بازارهاي هدف اقدام کند.

منبع: سازمان بنادر و دريانوردي