اخبار
 1398/04/13  تاریخ خبر
پایانه لجستیکی جهت توسعه ترانزیت در پایانه مرزی میلک اجرا خواهد شد
معاون برنامه ريزي سازمان راهداري و حمل و نقل جاده اي در جريان سفر به استان سيستان و بلوچستان و بازديد از پايانه مرزي ميلک در شهرستان هيرمند، بر ساماندهي تردد در اين پايانه مرزي مهم و استراتژيک تاکيد  و  از  اجراي پايانه لجستيکي در اين منطقه به دليل تردد زياد و توقف بيش از حد ترانزيت در اين پايانه خبر داد.
 خداداد مقبلي معاون برنامه ريزي اين سازمان در بازديد از پايانه مرزي ميلک، اين منطقه را براي رونق اقتصاد کشوربسيار مهم دانست و اظهار داشت:
پيرو بازديد ماه هاي گذشته از پايانه مرزي ميلک و به منظور بررسي ميزان تحقق مصوبات جلسات قبلي در خصوص مسائل مرتبط با اين پايانه مهم و استراتژيک، بازديد مجدد از منطقه در دستور کار قرار گرفت که خوشبختانه پاره اي از مشکلات مرتبط با تردد هاي غير مجاز در اين پايانه مرزي، با استقرار مرزباني برطرف شده و وضعيت کلي تردد و امنيت بهبود يافته است .
معاون برنامه ريزي با اشاره به اهميت پايانه هاي مرزي ميلک و ميرجاوه در توسعه ترانزيت از بندر اقيانوسي چابهار گفت: اقدامات لازم بر روي طرح هاي توسعه اي و اصلاحي و اجراي پايانه لجستيکي از طريق انتخاب مشاور جهت انجام مطالعات راهبردي در حال انجام است که بر مبناي نتايج آن، تصميمات لازم در اين زمينه اتخاذ خواهد شد.
مقبلي افزود: اجراي پارکينگ هاي مناسب و ساماندهي مسير هاي خاکي و راه هاي ارتباطي ورود و خروج به اين پايانه در دست اقدام مي باشد.
خانقائي مدير کل راهداري و حمل و نقل جاده اي استان سيستان و بلوچستان که در اين بازديد  معاون برنامه ريزي سازمان راهمراهي مي کرد گفت: با اقدامات دولت در زمينه احداث زيرساخت هاي لازم در پايانه هاي مرزي جهت تسهيل ترانزيت و صادرات کالا ، پيشنويس توافقنامه احداث پل دوم ميلک به امضا رسيده است که با نهايي شدن آن، احداث اين پل در دستور کار قرار خواهد گرفت.  
اين گزارش حاکي است حاجي اسماعيلي مدير کل دفتر حمل و نقل مسافر سازمان با انجمن هاي صنفي بخش حمل و نقل مسافري زاهدان تشکيل جلسه داد و مسائل و مشکلات مربوط به رانندگان حمل و نقل عمومي برون شهري مورد بررسي قرار گرفت.
گفتني است محسن حاجي اسماعيلي مدير کل دفتر حمل و نقل مسافر ، فرهاد مهرياري معاون دفتر توسعه ايمني راه و حريم سازمان كه در سفر به استان سيستان و بلوچستان، معاون برنامه ريزي را همراهي مي کردند از پايانه هاي مرزي ميلک و ميرجاوه، پايانه مسافربري انقلاب و پايانه بار زاهدان، محورهاي مواصلاتي و راهدارخانه هاي نيمه شمالي استان بازديد کردند.

منبع: سازمان راهداري و حمل ونقل جاده اي