اخبار
 1398/04/23  تاریخ خبر
ورود بیش از ۱۰ هزار دستگاه کامیون به پایانه مرزی آستارا طی سه ماه نخست امسال

پايانه مرزي آستارا و گمرک از فعال‌ترين دستگاه‌هاي اجرايي و خدمات رسان در مرز پرتردد و بين المللي آستاراي جمهوري اسلامي ايران هستند .

 مدير پايانه مرزي آستارا با اشاره به ورود 10 هزار و 496 دستگاه کاميون در سه ماه نخست امسال به مرز زميني آستارا ، گفت : در مقايسه مدت مشابه سال گذشته شاهد افزايش 7 درصدي هستيم .

منصور بابايي با بيان اينکه پايانه مرزي آستارا در حوزه حمل و نقل ملي و بين المللي از جايگاه و اهميت زيادي برخوردار است ، اظهار کرد : از ابتداي امسال تا پايان خرداد ماه 21 هزار و 259 دستگاه کاميون براي صادرات و واردات کالا از مرز زميني آستارا تردد کرده‌اند . از اين تعداد 10 هزار و 763 دستگاه کاميون براي خروج بار و 10 هزار و 496 دستگاه کاميون نيز براي ورود بار بوده است .

بابايي با اشاره به اينکه نسبت به مدت مشابه سال قبل، تعداد کاميون‌هاي وارد شده به مرز آستارا با افزايش هفت درصدي و خروج کاميون‌ها نيز با کاهش 14 درصدي همراه بوده است ، گفت : پايانه مرزي آستارا و گمرک از فعال‌ترين دستگاه‌هاي اجرايي و خدمات رسان در مرز پرتردد و بين المللي آستاراي جمهوري اسلامي ايران هستند .

مدير پايانه مرزي آستارا افزود : در قالب طرح جامع ساماندهي پايانه مرزي آستارا ، ساخت پاسگاه ، پل مرزي ، نمازخانه ، سرويس بهداشتي و بهسازي مسير تردد کاميون‌ها در دستور کار پايانه مرزي آستارا قرار دارد .

منبع: پرتال حمل و نقل