اخبار
 1398/04/26  تاریخ خبر
افزایش بیش از 80 درصدی صادرات کالا از طریق پایانه مرزی میرجاوه

افزايش57 درصدي عبور کالا از پايانه مرزي ميرجاوه در سه ماهه اول سال، نشان از افزايش اهميت اين پايانه مرزي و تأثيرمثبت سياست هاي اقتصادي دولت در اين زمينه دارد .

علي خانقائي مدير کل راهداري و حمل و نقل جاده اي استان سيستان و بلوچستان با اشاره به اهميت بالاي پايانه مرزي ميرجاوه در مراودات تجاري با کشور پاکستان گفت: افزايش57 درصدي عبور کالا از پايانه مرزي ميرجاوه درسه ماهه اول سال، نشان از افزايش اهميت اين پايانه مرزي و تأثير مثبت سياست هاي اقتصادي دولت در اين زمينه دارد .

خانقايي گفت: رفع موانع موجود درصادرات و ترانزيت کالا، بهسازي و تجهيز پايانه هاي مرزي، برنامه ريزي و هماهنگيهاي بين بخشي و استفاده بهينه از ظرفيت هاي بخش خصوصي در حوزه حمل و نقل، رونق صادرات و ترانزيت را براي استان در پي داشته و باعث رشد 81 درصدي صادرات و رشد 51درصدي ترانزيت از اين پايانه مرزي شده است.

وي گفت: اهتمام دولت جهت توسعه زيرساخت ها، خصوصاً در بندر اقيانوسي چابهار، در کنار موقعيت ويژه و ممتاز استان سيستان و بلوچستان به دليل همسايگي با دو کشور پاکستان و افغانستان و نيز دسترسي به آب هاي آزاد، از دلايل اصلي رشد چشمگير مبادلات تجاري با کشورهاي همسايه شده است .

خانقائي در ادامه با اشاره به جابجايي مجموعاً 739 هزار و 844 تن کالا از پايانه هاي مرزي ميلک و ميرجاوه در سه ماهه اول سال جاري گفت: از اين ميزان کالا، بيش از 429 هزار تن کالا سهم پايانه مرزي ميرجاوه و بيش از 310 هزار تن سهم پايانه مرزي ميلک بوده است . 

 منبع: تين نيوز