مديربنادر و دريانوردي اميرآباد گفت: کريدور جديد با محور ترانزيتي اميرآباد - دوغارون – چابهار شکل مي گيرد.
سياوش رضواني با اشاره به شکل گيري کريدور جديد بنادر اميرآباد – دوغارون- چابهار، گفت:
براي افزايش قدرت ترانزيتي ايران در منطقه ؛ کريدور جديد با محور ترانزيتي
اميرآباد -دوغارون – چابهار شکل مي گيرد و هم اکنون تفاهمنامه بين بنادر
کشورهاي ايران و افغانستان با حضور تاجران هندي امضاء شده است و در آينده
اي نزديک اجرايي مي شود.
وي افزود: هند و افغانستان براي تجارت با کشورهاي شمالي حاشيه خزر و ترانزيت از بندر امير آباد علاقمند هستند.
رضواني
اظهار داشت: بندر اميرآباد فرصتي جهت تامين نيازمنديهاي اقتصادي کشور از
طريق حمل و نقل دريايي است که تلاش داريم در اين زمينه اقدامات صادرات و
واردات را تقويت کنيم. يکي از فعاليت ها لجستيک چند وجهي در زمينه جابجايي کالا و افزايش امکانات بندري است.
رضواني در زمينه ميزان
سرمايهگذاري در بندر اميرآباد گفت: 23 مورد شرکت در بندر اميرآباد با 690
ميليارد تومان بهره برداري شد و 13 مورد نيز با سرمايهگذاري 670 ميليارد
تومان در حال ساخت است.
وي ادامه داد: سال گذشته
سه ميليون و800 هزار تن کالا در بندر امير آباد تخليه و بارگيري شد که
ظرفيت اسمي بندر هفت ميليون و500 هزار تن است.
مديربنادر و دريانوردي و
منطقه ويژه اقتصادي اميرآباد گفت: در گذشته آهن، چوب و ذرت وارد بندر ميشد
و کشتيها خالي برمي گشتند اما اکنون کشتيها دوسربار است.
وي گفت: اسکله رورو براي
ايران و کشورهاي حاشيه درياي خزر داراي اهميت زيادي است که به شبکه ريلي
سراسري متصل بوده و داراي يک اسکله روروي کاميوني است و اکنون اسکله رورو
ريلي 70 درصد پيشرفت دارد و80 ميليارد تومان سرمايهگذاري اصلاحات اسکله
صورت گرفت.
رضواني بيان کرد: يکي از
اهداف ما اين بوده که صادرات و ترانزيت را در بندر توسعه دهيم که تفاهم
نامههايي نيز در اين زمينه منعقد شده است.
وي تصريح کرد: بندر امير
آباد رتبه خوبي ميان بندر شمالي کشور دارد وهمچنين 81 درصد صادرات به
کشورهاي حاشيه درياي خزر از طريق بندر امير آباد بوده است .
منبع: سازمان بنادر و دريانوردي