اخبار
 1398/05/02  تاریخ خبر
افزایش ظرفیت تردد کامیون‌ در مرز بازرگان به ۱۲۰۰ دستگاه

مديرکل روابط بين‌الملل گمرک جمهوري اسلامي ايران گفت: ظرفيت تردد کاميون در مرز بازرگان - گوربولاغ به يک‌هزار و 200 دستگاه افزايش مي‌يابد.

 حسين کاخچي مديرکل روابط بين‌الملل گمرک جمهوري اسلامي ايران افزود: در نشست مشترک مديران گمرک ايران و ترکيه، 2 طرف در خصوص افزايش تردد کاميون‌ها تا 500 دستگاه از سوي ايران و 700 دستگاه از سوي ترکيه و ساماندهي مسافران خروجي موافقت کردند.

وي اضافه کرد: توسعه ترانزيت دام زنده و انتقال تبادل اطلاعات گمرکي از ديگر توافق‌هاي صورت گرفته در اين نشست مشترک بود.

کاخچي با اشاره به توافق روساي جمهور ايران و ترکيه براي گسترش مبادلات به 30 ميليارد دلار بيان کرد: مرزهاي مشترک بازرگان، سرو و رازي و گمرکات مقابل در ترکيه مهمترين عوامل در رسيدن به اين هدف به شمار مي رود که بايد تمام توان خود را براي ارتقاي مراودات اقتصادي در کنار تسريع در ترخيص کالا و مسافر به کار گيرند.

مديرکل روابط بين الملل گمرک جمهوري اسلامي ايران با يادآوري مشکل تنظيم ساعت کاري گمرک سرو - اسندره اظهار کرد: در اين نشست مشترک، رفع اين مشکل براي رويه مناسب گمرکي مورد توافق قرار گرفت.

آذربايجان غربي تنها استان مرزي ايران با ترکيه است؛ اين استان سه مرز مشترک شامل سرو - اسندره، رازي - کاپي کوي و بازرگان - گوربولاغ با ترکيه دارد.

گمرک بازرگان يکي از مبادي سه‌گانه تجارت مرزي ايران و ترکيه به شمار مي‌رود که به صورت شبانه روزي در شمال آذربايجان غربي فعال است؛ اين مرز که دروازه ورود ايران به کشورهاي اروپايي به شمار مي‌رود، در فاصله يک کيلومتري شهر بازرگان از توابع شهرستان ماکو در آذربايجان غربي قرار دارد.

منبع: خبرگزاري ايرنا