اخبار
 1398/05/08  تاریخ خبر
۹۸ هزار دستگاه کامیون در مرز بازرگان تردد کرد

مدير پايانه مرزي بازرگان با اشاره به اينکه اين مرز يکي از پايانه‌هاي مهم زميني کشور است، گفت: از ابتداي سال‌جاري تاکنون 98 هزار و 331 دستگاه کاميون از اين مرز تردد کرده است.


جابر اکبرزاده در اروميه، با اشاره به اينکه از ابتداي امسال تاکنون 98 هزار و 331 دستگاه کاميون از مرز بازرگان تردد کرده است اظهار کرد: متوسط تردد روزانه کاميون از مرز بازرگان 793 دستگاه است و امسال 42 هزار و 431 دستگاه کاميون از کشور خارج شد که نسبت به سال قبل از آن يک درصد افزايش داشت.

وي  ادامه داد: همچنين تعداد کاميون ورودي به کشور از اين پايانه 55 هزار و 910 دستگاه بوده که نسبت به سال قبل از آن 12 درصد افزايش داشت.

مدير پايانه مرزي بازرگان تصريح کرد: عمده کالاهاي صادراتي در اين مدت شامل محصولات کشاورزي و پتروشيمي و مصنوعات سنگي و فلزي بود و به کشورهاي ترکيه، گرجستان، سوريه، بلغارستان، لهستان، روماني، بلژيک، صربستان و آلمان صادر شد.

وي همچنين عمده کالاهاي وارداتي از طريق اين پايانه مرزي را انواع ماشين آلات صنعتي، MDF، موز، رنگ، اسکلت فلزي، انواع پارچه، لوازم و قطعات يدکي ذکر کرد و گفت: ترکيه، گرجستان، چين، اکوادور، هند، تانزانيا، آلمان، فرانسه، ايتاليا، روماني، اسپانيا، بلغارستان، اسپانيا مبداء کالاهاي وارداتي است.

منبع: خبرگزاري فارس