اخبار
 1398/05/22  تاریخ خبر
افزایش ۳۷ درصدی تخلیه و بارگیری در بندر چابهار
مديرکل بنادر و دريانوردي سيستان و بلوچستان گفت: در 4 ماهه نخست سال 98، آمار کل تخليه و بارگيري کالاهاي نفتي و غيرنفتي در بندر چابهار در مجموع 37 درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد داشته است.

 بهروز آقايي مديرکل بنادر و دريانوردي سيستان و بلوچستان با اشاره به عمق 16 و نيم متري اسکله هاي بندر شهيد بهشتي چابهار و بهره گيري از تجهيزات مدرن تخليه و بارگيري اظهار کرد: اين بندر قابليت پذيرش کشتي‌هاي سايز بزرگ و انواع کالا را دارا است. تردد کشتي هاي لاينر بصورت منظم بين بنادر کشور هندوستان و بندر چابهار و همچنين ترانزيت اين کالاها به کشور افغانستان موجب رونق بيش از پيش محور شرق کشور و استان سيستان و بلوچستان شده است.

مديرکل بنادر و دريانوردي سيستان و بلوچستان با بيان اينکه در 4 ماهه نخست امسال آمار کل تخليه و بارگيري کالاهاي نفتي و غيرنفتي در مجموع 37 درصد بيشتر از مدت مشابه سال گذشته بوده است اظهار کرد: طي اين مدت بندر چابهار روند رو به رشدي را نسبت به دوره قبل سپري کرده است.

آقايي با اشاره به رشد 2 برابري صادرات غيرنفتي از بندر چابهار در 4 ماهه نخست سال جاري، گفت: خوشبختانه در صادرات کالاهاي غيرنفتي تا پايان تيرماه 98 نسبت به مدت مشابه سال گذشته، شاهد افزايش 100 درصدي بوده ايم.

وي ادامه داد: همچنين بندر چابهار در عمليات تخليه و بارگيري به صورت کاپوتاژ نيز نسبت به مدت مشابه سال گذشته از 100 درصد افزايش بهره مند شده است.

مديرکل بنادر و دريانوردي سيستان و بلوچستان در خصوص تخليه و بارگيري مواد نفتي عنوان کرد: در عمليات تخليه مواد نفتي که به صورت کاپوتاژ صورت مي گيرد نيز رشد بيش از 101 درصدي را نسبت به مدت مشابه سال گذشته شاهد بوده ايم.
بر اساس گزارش اداره کل بنادر و دريانوردي استان سيستان و بلوچستان؛ پهلوگيري شناورهاي با ظرفيت بيش از هزار تن تا پايان تير ماه سال جاري بيش از 28 درصد افزايش داشته است.

آقايي خاطرنشان کرد: برآيندها حکايت از آينده اي روشن و پربار در بندر چابهار است که اميدواريم با استفاده از تمامي ظرفيت هاي بزرگترين بندر اقيانوسي کشور شاهد رونق و‌ توسعه فزاينده اقتصاد دريامحور کشور باشيم.منبع: پايگاه خبري وزارت راه و شهرسازي