اخبار
 1398/06/06  تاریخ خبر
صادرات ۱۷۵ هزار تن کالای ایرانی از پایانه مرزی بیله سوار طی ۵ ماه گذشته

96 درصد از اين کالاها توسط کاميون آذري و مابقي توسط دستگاه هاي ايراني و ترکي از مرز بيله سوار به کشورهاي هدف ترانزيت شده است .

 مديرکل راهداري و حمل و نقل جاده اي استان اردبيل گفت : در 5 گذشته 175 هزار و 141 تن کالاي ايراني از پايانه مرزي بيله سوار صادر شد .

علي رحمتي در بازديد از پايانه مرزي بيله سوار با بيان اينکه اين ميزان کالا توسط 7 هزار و 910 کاميون به کشور هاي آذربايجان ، روسيه ، گرجستان و حوزه قفقاز صادر شده از افزايش 27 درصدي صادرات کالاي ايراني در مدت ياد شده خبر داد . اداره کل راهداري و حمل ونقل جاده اي استان اردبيل براي تحقق منويات رهبر معظم انقلاب در سال رونق توليد باهمه توان در ميدان عمل بصورت جهادي و انقلابي درحال تلاش است .

وي عمده کالاهاي صادراتي را کاشي ، شيشه ، پروفيل ، نمک ، قير وآهن آلات برشمرد .

دبير کميسيون مديريت ايمني حمل و نقل استان اردبيل به افزايش 27 درصدي ترانزيت خروجي در پايانه مرزي بيله سوار اشاره کرد و گفت : در مدت ياد شده 73 هزار و 426 تن کالا توسط 3 هزار دستگاه کاميون از مرز بيله سوار ترانزيت خروجي شده است .

رحمتي عمده کالاهاي ترانزيت شده را سيمان ، ام دي اف ، گچ ، نئوپان و سنگ هاي ساختماني عنوان کرد و افزود : 96 درصد از اين کالاها توسط کاميون آذري و مابقي توسط دستگاه هاي ايراني و ترکي از مرز بيله سوار به کشورهاي هدف ترانزيت شده است .

مدير کل راهداري و حمل ونقل جاده اي استان اردبيل پايانه مرزي بيله سوار را يکي از 5 پايانه برتر کشور دانست و تصريح کرد : با تلاش شبانه روزي همکاران در پايانه مرزي بيله سوار خوشبختانه وضعيت صادرات و واردات کالا در اين پايانه کاملا عادي و روان است .

منبع: پرتال حمل و نقل