اخبار
 1398/06/13  تاریخ خبر
۵۰۸ میلیون دلار کالا از مرز مهران به عراق صادر شد
معاون امور بازرگاني و توسعه تجارت سازمان صنعت، معدن و تجارت ايلام، گفت: 508 ميليون دلار کالا از ابتداي سال جاري تا پايان مردادماه از مرز بين‌المللي مهران به کشور عراق صادر شده است.

 سعيد شريفي اظهار داشت: اين ميزان کالا(اظهار شده گمرک) با بيش از 823 هزار تن مربوط به صادرات استان ايلام بوده که در مدت ياد شده از اين مرز به عراق صادر شده است.

وي افزود: عمده‌ترين اقلام صادراتي در اين مدت مصالح ساختماني، محصولات فلزي، کشاورزي، پلاستيکي، خودرو، قطعات خودرو، مواد پتروشيمي بوده است.

به گفته شريفي، اين ميزان صادرات کالا در سال جاري از لحاظ وزني 38 درصد و از لحاظ ارزشي 19 درصد رشد داشته است.

وي يادآور شد: هدف‌گذاري ما در ميزان صادرات در سال جاري 650 ميليون دلار است که اين ميزان به‌زودي تحقق پيدا مي‌کند.

معاون امور بازرگاني و توسعه تجارت صمت ايلام تصريح کرد: سال گذشته بيش از يک‌ميليون و 279 ميليون دلار کالا از مرز مهران به کشور عراق صادر شد اين در حالي بود که هدف‌گذاري ما بيش از 500 ميليون دلار بود.

شريفي تصريح کرد: بنا به تاکيدات مديريت ارشد استان مبني بر ادامه روند مثبت صادرات و جديت براي توسعه آن، مي‌توان با اجراي برنامه‌ها و مديريت صحيح همه ظرفيت‌هاي مرز بين‌المللي مهران را براي توسعه اقتصادي استان و کشور به‌کار گرفت.

 شهر مرزي مهران در استان ايلام با حدود 230 کيلومتر فاصله با بغداد نزديک‌ترين شهر مرزي کشورمان به پايتخت عراق و عتبات عاليات اين کشور است که امروز به کانون فعاليت‌هاي صادراتي و تردد زوار با کشور همسايه تبديل شده است.

شهرستان مرزي مهران در 85 کيلومتري جنوب غربي ايلام قرار دارد.

منبع: خبرگزاري ايرنا